Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2019-08-18 15:37

    Dzieje Bystrzycy Kłodzkiej, niewielkiego dolnośląskiego miasta, sięgają początku XIV w. W 1319 r. otoczone już obwarowaniami pełniło ono rolę ważnego ośrodka w południowej części Ziemi Kłodzkiej. Jego mieszkańcy przybywali z ziem niemieckich i śląskich. Średniowieczna Bystrzyca miała układ typowy dla lokacji na prawie niemieckim, który doskonale widać do dziś

  • 2019-08-15 21:24

    Kolej podsudecka na ponad 200-kilometrowym szlaku tworzy wyjątkową możliwość zobaczenia zarówno głównych pasm sudeckich, jak i zwiedzenia wielu śląskich miast pochodzenia średniowiecznego o bogatym dziedzictwie kulturowym i materialnym. Książka opisuje dzieje powstania i funkcjonowania linii kolejowej powstałej dwuetapowo: w latach 1844‒1858 pomiędzy Legnicą, Świdnicą i Ząbkowicami Śląskimi i w latach 1874‒1876 pomiędzy...

  • 2019-08-15 21:20

    Książka "Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku" umożliwia poznanie bogatych dziejów najważniejszych obiektów mostowych oraz prześledzenie rozwoju mostowej myśli inżynieryjnej stosowanej na Śląsku Pruskim przez ponad 100 lat funkcjonowania kolei. Od epoki wielkich kamiennych mostów sklepionych przez okres dominacji konstrukcji stalowych po stosowanie technologii żelbetowej…

  • 2019-08-03 10:12

    Ukazał się 170. numer czasopisma „Sudety. Przyroda, kultura, historia”. To spory wyczyn, bo po pierwsze i najważniejsze, tyle wydanych numerów robi wrażenie, a po drugie, bo ostatnio czasopismo ukazuje się z tak dużą nieregularnością, że wielu wróżyło mu szybko koniec. Tak się na szczęście nie stało i oto mamy kolejną dawkę artykułów, które w mniejszym lub większym stopniu zainteresować mogą miłośników Sudetów

  • 2019-07-16 08:31

    Dwustronna mapa rowerowa "Ziemia kłodzka" w skali 1:50 000. Na mapie w czytelny sposób zaznaczone zostały znakowane trasy rowerowe, a także szlaki turystyczne, atrakcje krajoznawcze, trasy narciarstwa biegowego, ośrodki narciarskie oraz szlak konny. 

Które z n/w pasm jest Twoim ulubionym?
Sonda
Wizyt:
Dzisiaj: 1252Wszystkich: 3613140

Koleje Dolnośląskie pojadą do Pragi

Porozumienie podpisali Michal Kortyš i Tymoteusz Myrda
Porozumienie podpisali Michal Kortyš i Tymoteusz Myrda
2019-08-13 07:46

     Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 9 grudnia 2019 r. uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławia do Pragi. Obsługiwać je będą pociągi czeskiego przewoźnika Leo Express, które po polskiej stronie, podobnie jak w przypadku połączenia Wrocław – Drezno, obsłużą załogi Kolei Dolnośląskich. Uruchomienie nowego połączenia to efekt rozmów przedstawicieli władz samorządowych Dolnego Śląska i Kraju Pardubickiego. Szczegóły porozumienia zostały ustalone podczas spotkania Tymoteusza Myrdy, członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego z Michalem Kortyšem, zastępcą Hetmana Kraju Pardubickiego, w którym wzięli też udział przedstawiciele przewoźników odpowiedzialnych za obsługę pasażerów.

     - Liczę, że ta decyzja wpłynie na zwiększenie ruchu turystycznego, nie tylko Dolnoślązaków w Pradze, ale również gości z Czech na Dolnym Śląsku – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

     Bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław – Praga pojawi się od grudnia w nowym rozkładzie jazdy 2019/2020. Podróżni będą mogli skorzystać z dwóch par pociągów kursujących w każdy weekend, po jednej parze każdego dnia. W pozostałe dni pasażerowie będą mogli skorzystać z działających do tej pory połączeń z przesiadką w Lichkovie i Uściu nad Orlicą.

     - Cieszę się, że udało nam się dogadać z Czechami, bo zarówno nam, jak i naszym zagranicznym partnerom od dawna zależało na takim połączeniu. Dzięki temu wycieczkę do Pragi i z powrotem będziemy mogli zaplanować nawet w ciągu jednego dnia, chociaż osobiście uważam, że to stanowczo za krótko - dodał Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

      Nowe połączenie pozwoli skrócić czas podróży do Pragi. Obecne podróż z przesiadkami trwa powyżej pięciu godzin. Bezpośredni pociąg będzie pokonywał trasę w czasie nieco powyżej czterech godzin. 

     Od stycznia do czerwca 2019 r. Koleje Dolnośląskie przewiozły ponad 6,6 mln pasażerów. Oznacza to wzrost liczby podróżnych rok do roku na poziomie prawie 20 procent. To najlepszy wynik w 11-letniej historii spółki i potwierdzenie coraz większej popularności Spółki wśród pasażerów.

[Materiały prasowe KD]

 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • Tomek Nawrot2019-08-14 08:47

    Wziąłem mapę papierową i przez Świdnicę i Trutnov wyszło 260 km. Niemniej wniosek jest taki, że nawet jadąc przez Zgorzelec, szybciej niż 4 godziny nie będzie, licząc odpoczynek po drodze.

  • Bohemophilus2019-08-13 22:53

    Wrocław - Praga: najkrócej (ale nie najszybciej) 256 km (via Świdnica, Trutnov, Jiczyn), "klasycznie" przez Kłodzko - 274 km. Najszybciej autostradą przez Zgorzelec i potem od Liberca (326 km) - 3,38 h. Wyliczenia za: mapy.cz.
    Co do drogi ekspresowej - odcinek Jaromierz - granica to perspektywa bliżej niezdefiniowana (najpierw muszą wejść w teren archeolodzy, a ci tu jeszcze nie pracowali...).

  • Waldemar Brygier2019-08-13 20:58

    A to ciekawe, bo moje google pokazuje 284 kilometry...

  • Bohemophilus2019-08-13 20:52

    Czeski hejtman to tyle, co polski marszałek województwa i wojewoda w jednym. Ale żeby hetman.... Hmm.

  • Tomek Nawrot2019-08-13 17:16

    Czy ja napisałem, że powstanie szybko? Faktem jest, że Czesi chyba to mają dopiero w fazie projektowej. 320 km pociągiem? To którędy on jedzie? Wiem, że przez Kłodzko, dalej chyba przez Międzylesie. Mapa google pokazuje, że samochodem jest 200 km.

  • Waldemar Brygier2019-08-13 10:38

    Średnia wychodzi ok. 80 km/h - to całkiem dobry wynik!
    A S3? Hmmm... Powodzenia w ciągu najbliższych 10 lat, bo nie wydaje mi się, by wcześniej powstała droga szybkiego ruch do Pragi :-)

  • Tomek Nawrot2019-08-13 09:16

    Nazwa przewoźnika nie za bardzo koresponduje z czasem przejazdu. No, ale to kwestia infrastruktury kolejowej. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie planowana droga szybkiego ruchu przez Lubawkę do Hradec Kralove. Wtedy samochodem będzie szybciej.

Komentarz
Facebook