Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2018-07-13 07:51

    Piechowice, Górzyniec, Michałowice, Pakoszów i Piastów to główni „bohaterowie” zarysu monograficznego Piechowic, wydanego przez Związek Gmin Karkonoskich. Zawartość jest bardzo bogata i obejmuje zarówno fotografie, jak i dokumenty, ludzi i uroczystości. Do publikacji dołączona jest płyta DVD

  • 2018-07-07 17:29

    Przewodnik obejmuje obszar całych Sudetów od Gór Łużyckich po Góry Odrzańskie na terenie Polski, Czech i Niemiec. Składa się z trzech części. Część pierwsza "Oblicze Sudetów" to ogólne informacje fizyczno-geograficzne, historyczne oraz o zagospodarowaniu turystycznym. Część druga to "ABC miejscowości" z obszaru Polski, Niemiec i Czech. Część trzecia Pasma Sudetów to opis szczytów i pasm w układzie fizyczno-geograficznym

  • 2018-04-28 09:46

    Gdy w 1995 roku miałem okazję otrzymać od autora książkę z dedykacją, przeczytałem ją od deski do deski w zaledwie dwa dni. Od tego czasu minęło sporo lat, ukazały się kolejne wydania „Zwyciężyć znaczy przeżyć”, co raz to grubsze, uzupełniane o kolejne rozdziały. Całkiem niedawno, nakładem wydawnictwa Bezdroża ukazało się czwarte wydanie książki, które objętością w niczym nie przypomina już pamiętnej książki w niebieskiej okładce sprzed niemal ćwierć wieku

  • 2018-04-27 07:34

    Wydawnictwo Compass znane było do tej pory przede wszystkim z turystycznych wydawnictw, które swym zasięgiem obejmowały Beskidy i Tatry. Od kilku lat jednak pojawiają się tytuły sudeckie, początkowo nieśmiało, teraz już coraz odważniej. Wśród oferty wydawnictwa mamy między innymi przewodnik po Głównym Szlaku Sudeckim, a także mapy Gór Złotych, Ziemi kłodzkiej, Masywu Śnieżnika i Gór Sowich. Najnowszym produktem jest mapa najwyższego sudeckiego pasma: Karkonoszy oraz Gór Izerskich

  • 2018-04-13 22:11

    Przedstawiamy Wlastimila Hofmana również jako człowieka poezji, w której, jak i w malarstwie, dawał wyraz swemu wewnętrznemu, duchowemu światu. Znaczącą część informacji o życiu artysty dostarczyła korespondencja jego i jego żony, udostępniona przez przyjaciół malarza i zbieraczy a także opowieści mieszkańców Szklarskiej Poręby. Materiał ilustracyjny w większości stanowią zdjęcia rodzinne Hofmanów oraz czarno-białe i barwne reprodukcje znanych i nieznanych obrazów malarza

Wizyt:
Dzisiaj: 1482Wszystkich: 2729738

Muzealnym pociągiem do Jaworzyny

2017-08-25 08:55

     Jeśli nie macie jeszcze planów na dzisiejsze, wakacyjne jakby nie było wciąż popołudnie, to w imieniu organizatorów zapraszamy na przejazd muzealnym pociągiem z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej. Pociąg nie bez kozery nazwany został „Kustosz”. Uczestnicy przejazdu będą mieli okazję podróżować w towarzystwie p. Zbigniewa Gryzgota, maszynisty i kustosza Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, a w samym muzeum obejrzeć wystawę z komentarzem p. Gryzgota. To wyjątkowa okazja, bo Zbigniew Gryzgot pracuje w Jaworzynie już… ponad 50 lat!

     Jak to się dzieje, że parowóz rusza po szynach ospale? Jaki ma apetyt na węgiel i wodę? Do jakiej prędkości potrafi się rozpędzić i jak szybko przyspiesza? O tym wszystkim opowie kustosz muzeum podczas zwiedzania Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. Zapraszamy!

Plan dnia
13:55 – wyjazd z dworca kolejowego Wrocław Główny
13:55 – 15:07 – przejazd na trasie Wrocław Główny – Jaworzyna Śl.
15:07 – 16:30 – zwiedzanie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku

Ceny biletów
Dorośli: 50.00 zł / os.
Dzieci* i młodzież ucząca się do 18-tego roku życia: 35.00 zł / os.

*Dzieci do lat 3 podróżują nieodpłatnie!

Sprzedaż biletów prowadzona jest za pośrednictwem e-sklepu – KLIKNIJ
Cena biletu obejmuje: przejazd na trasie Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska, zwiedzanie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku z kustoszem Zbigniewem Gryzgotem.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • .2017-08-27 18:13

    Pytam - CO SIĘ STAŁO z SYMPATYKAMI KOLEI ? , gdzie byli i są ? . Znowu wielka ściema i niewiarygodność !!! Kilkanaście lat temu przy KŁODZKIEJ PAROWOZOWNI powstał SKANSEN i organizowano przejazdy turystyczne. Po jakimś czasie przekazano parowozy do innych miejsc, a KŁODZKA PAROWOZOWNIA stała się RUINĄ. Czy pociągnięto konserwatora zabytków za zaniechanie ? , czy KŁODZKI DWORZEC GŁÓWNY dalej będzie świadczył i przynosił wstyd PKP , że doprowadzili do tego , zamiast zachować zabytek dla potomnych prezentuje RUINĘ przynoszącą wstyd PKP i KŁODZKU ??? !!!

Komentarz
Facebook