Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-12-18 10:06

    Miłośników Gór Izerskich z pewnością zainteresuje nowa publikacja Petra Freiwilliga, która nosi tytuł „Od młynów do fabryk. Budowle przemysłowe na ziemi frydlanckiej” (tytuł oryginalny: „Od mlýnů k továrnám. Výrobní stavby na Frýdlantsku”). Książka jest wynikiem kilku lat pracy autora w archiwach oraz w terenie. Poświęcona jest budynkom przemysłowym, takim jak młyny, tartaki, cegielnie oraz fabryki tekstylne. Publikacja przedstawia również rozwój osadnictwa oraz przemiany krajobrazu

  • 2017-12-11 06:18

    Przewodnik “Baśniowy Wrocław - historia spotkań według krasnoludków” autorstwa Włodzimierza Ranoszka skierowany jest do dzieci i do dorosłych. Opisywany jest tu obszar Wrocławia i okolic. Są tu legendy, opowieści i szczegółowe informacje o ciekawych miejscach tego obszaru. Całość bogato ilustrowana rysunkami i fotografiami. Publikacja posiada 136 stron, oprawiana jest w twardą okładkę całość spięta spiralą pozwalającą obracać kartki o 360 stopni

  • 2017-12-11 06:15

    Album "Strzegom na dawnych widokówkach" to swoista, sentymentalna podróż w przeszłość. W wydawnictwie znajduje się blisko 260 widokówek, które zostały w ciekawy sposób opisane, przybliżając czytelnikowi miejsca i osoby na nich przedstawione. Opisy znajdujące się w książce są w językach: polskim i niemieckim

  • 2017-12-06 06:07

    Dawny Hirschberg im Riesengebirge, czyli dzisiejsza Jelenia Góra... Tak bogata historia, a tak niewiele publikacji historycznych! Starając się uzupełnić tę lukę, postanowiliśmy stworzyć unikalną książkę, która szczególną uwagę skupia na latach 1933-1945, kiedy Adolf Hitler i jego zwolennicy byli u władzy w państwie zwanym III Rzeszą. Nie da się ukryć, że przedstawiliśmy jedynie wybrane epizody, albowiem nie sposób przedstawić wszystkich zagadnień związanych z tym okresem

  • 2017-12-06 06:04

    Przez lata uznawano, że na Dolnym Śląsku po II wojnie światowej masowo dochodziło do aktów szpiegostwa, zabójstw oraz sabotażu. Sprawcami mieli być esesmani, członkowie Hitlerjugend, nazistowscy kurierzy oraz owiani tajemnicą strażnicy. Ich zadaniem było nie tylko pilnowanie skrytek, w których uciekający pod koniec wojny Niemcy ukrywali cenne depozyty z kosztownościami, dziełami sztuki i bronią

Wizyt:
Dzisiaj: 433Wszystkich: 2373291

Muzealnym pociągiem do Jaworzyny

2017-08-25 08:55

     Jeśli nie macie jeszcze planów na dzisiejsze, wakacyjne jakby nie było wciąż popołudnie, to w imieniu organizatorów zapraszamy na przejazd muzealnym pociągiem z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej. Pociąg nie bez kozery nazwany został „Kustosz”. Uczestnicy przejazdu będą mieli okazję podróżować w towarzystwie p. Zbigniewa Gryzgota, maszynisty i kustosza Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, a w samym muzeum obejrzeć wystawę z komentarzem p. Gryzgota. To wyjątkowa okazja, bo Zbigniew Gryzgot pracuje w Jaworzynie już… ponad 50 lat!

     Jak to się dzieje, że parowóz rusza po szynach ospale? Jaki ma apetyt na węgiel i wodę? Do jakiej prędkości potrafi się rozpędzić i jak szybko przyspiesza? O tym wszystkim opowie kustosz muzeum podczas zwiedzania Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. Zapraszamy!

Plan dnia
13:55 – wyjazd z dworca kolejowego Wrocław Główny
13:55 – 15:07 – przejazd na trasie Wrocław Główny – Jaworzyna Śl.
15:07 – 16:30 – zwiedzanie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku

Ceny biletów
Dorośli: 50.00 zł / os.
Dzieci* i młodzież ucząca się do 18-tego roku życia: 35.00 zł / os.

*Dzieci do lat 3 podróżują nieodpłatnie!

Sprzedaż biletów prowadzona jest za pośrednictwem e-sklepu – KLIKNIJ
Cena biletu obejmuje: przejazd na trasie Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska, zwiedzanie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku z kustoszem Zbigniewem Gryzgotem.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • .2017-08-27 18:13

    Pytam - CO SIĘ STAŁO z SYMPATYKAMI KOLEI ? , gdzie byli i są ? . Znowu wielka ściema i niewiarygodność !!! Kilkanaście lat temu przy KŁODZKIEJ PAROWOZOWNI powstał SKANSEN i organizowano przejazdy turystyczne. Po jakimś czasie przekazano parowozy do innych miejsc, a KŁODZKA PAROWOZOWNIA stała się RUINĄ. Czy pociągnięto konserwatora zabytków za zaniechanie ? , czy KŁODZKI DWORZEC GŁÓWNY dalej będzie świadczył i przynosił wstyd PKP , że doprowadzili do tego , zamiast zachować zabytek dla potomnych prezentuje RUINĘ przynoszącą wstyd PKP i KŁODZKU ??? !!!

Komentarz
Facebook