Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2018-07-25 07:25

    Z niezwykłą regularnością ukazuje się Magazyn turystyki górskiej "npm", którego 209. numer pojawił się właśnie na półkach w księgarniach i kioskach. Wśród wielu ciekawych artykułów warto zwrócić uwagę na rozmowę z Rafałem Fronią, prywatnie właścicielem jeleniogórskiego wydawnictwa "Plan", którego mapy znają wszyscy miłośnicy Sudetów, himalaistą, a ostatnio autorem książki "Anatomia góry"

  • 2018-07-13 07:51

    Piechowice, Górzyniec, Michałowice, Pakoszów i Piastów to główni „bohaterowie” zarysu monograficznego Piechowic, wydanego przez Związek Gmin Karkonoskich. Zawartość jest bardzo bogata i obejmuje zarówno fotografie, jak i dokumenty, ludzi i uroczystości. Do publikacji dołączona jest płyta DVD

  • 2018-07-07 17:29

    Przewodnik obejmuje obszar całych Sudetów od Gór Łużyckich po Góry Odrzańskie na terenie Polski, Czech i Niemiec. Składa się z trzech części. Część pierwsza "Oblicze Sudetów" to ogólne informacje fizyczno-geograficzne, historyczne oraz o zagospodarowaniu turystycznym. Część druga to "ABC miejscowości" z obszaru Polski, Niemiec i Czech. Część trzecia Pasma Sudetów to opis szczytów i pasm w układzie fizyczno-geograficznym

  • 2018-04-28 09:46

    Gdy w 1995 roku miałem okazję otrzymać od autora książkę z dedykacją, przeczytałem ją od deski do deski w zaledwie dwa dni. Od tego czasu minęło sporo lat, ukazały się kolejne wydania „Zwyciężyć znaczy przeżyć”, co raz to grubsze, uzupełniane o kolejne rozdziały. Całkiem niedawno, nakładem wydawnictwa Bezdroża ukazało się czwarte wydanie książki, które objętością w niczym nie przypomina już pamiętnej książki w niebieskiej okładce sprzed niemal ćwierć wieku

  • 2018-04-27 07:34

    Wydawnictwo Compass znane było do tej pory przede wszystkim z turystycznych wydawnictw, które swym zasięgiem obejmowały Beskidy i Tatry. Od kilku lat jednak pojawiają się tytuły sudeckie, początkowo nieśmiało, teraz już coraz odważniej. Wśród oferty wydawnictwa mamy między innymi przewodnik po Głównym Szlaku Sudeckim, a także mapy Gór Złotych, Ziemi kłodzkiej, Masywu Śnieżnika i Gór Sowich. Najnowszym produktem jest mapa najwyższego sudeckiego pasma: Karkonoszy oraz Gór Izerskich

Wizyt:
Dzisiaj: 87Wszystkich: 2802002

Nikt nie chce linii kolejowej

Pociąg na linii Velká Kraš - Vidnava; źródło: vidnava.blog.cz
Pociąg na linii Velká Kraš - Vidnava; źródło: vidnava.blog.cz
2018-04-10 10:33

     Niepowodzeniem zakończyła się trzecia próba sprzedaży linii kolejowej z Velkiej Kraší do Vidnavy na ziemi jesenickiej. Nikt nie przystąpił do ogłoszonego przetargu, mimo że cena po raz kolejny została obniżona. Pierwotnie próbowano linię sprzedać za niemal 4 miliony koron, obecna jej cena to 560 tysięcy koron. Linia liczy sobie 4,5 kilometra.

     Kolejnym krokiem właściciela linii będzie przekazanie jej za darmo Ministerstwu Obrony jako obiekt strategiczny, a jeśli Ministerstwo nie wyrazi zainteresowania, zostanie ona zaproponowana lokalnemu samorządowi. Jeśli i samorząd nie zechce linii kolejowej (w przypadku przejęcia ciążyłby na nim obowiązek jej utrzymania), wyczerpie to wszystkie możliwości jej zbycia i będzie mogła zostać rozebrana, co z kolei pozwoli na wykorzystanie torowiska w innym celu, np. jako trasy rowerowej.

     Linia kolejowa z Velkiej Kraší do Vidnavy otwarta została w 1897 roku. 15 lat później przedłużona została do Nysy (uroczyste otwarcie nastąpiło 8 maja 1912 roku). Po II wojnie światowej transgraniczna komunikacja została wstrzymana, a linia rozebrana. Na odcinku z Nysy do Kałkowa ruch wstrzymano w 1974 roku, później linię rozebrano, po czeskiej stronie przewozy pasażerskie zakończono w 2010 roku i nie jest planowane ich wznowienie.

Waldemar Brygier – NaszeSudety 
 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • Hanyz2018-04-10 21:18

    Desítkám železničních tratí hrozí omezení rychlosti, někde i na 10 km/h
    https://ekonomika.idnes.cz/dan-tok-dopis-adriana-krnacova-jaroslava-jermano va-linky-praha-p7i-/eko-doprava.aspx?c=A180409_153022_eko-doprava_ane

    I pod tym jest artykuł, że za wszystko mogą Polacy:
    Poláci zdržují vlaky
    https://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.asp x?c=A151113_130643_eko-doprava_suj

Komentarz
Facebook