Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2020-06-04 11:46

    Na rynku księgarskim ukazała się nowa książka Hannibala Smoke’a, zatytułowana „Cicha apokalipsa. Zrujnowane pałace Dolnego Śląska”. Dwa poprzednie dzieła, w których autor opisał nieistniejące pałace Dolnego Śląska oraz zrujnowane obiekty w stolicy Dolnego Śląska cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że i kolejna książka z pewnością będzie bestsellerem.

  • 2020-05-22 08:28

    Krakowskie wydawnictwo Compass coraz śmielej poczyna sobie na sudeckim rynku wydawniczym i właśnie zaproponowało kolejne wydanie mapy Gór Stołowych. Kolejne, bo to już trzecia  edycja opracowania kartograficznego, obejmującego najpopularniejszy wśród turystów obszar leżący na ziemi kłodzkiej. Postanowiliśmy przyjrzeć się mapie nieco bliżej…

  • 2020-05-15 10:10

    Karkonosze. Spacerownik ilustrowany to w moim zamyśle ksiązka inna niż dotychczasowe przewodniki i albumy fotograficzne poświęcone tym górom. Opisując i ilustrując zdjęciami spacery po karkonoskich szlakach, starałem się pokazać piękno polskich i czeskich Karkonoszy, a także przekazać nieco wskazówek praktycznych. Piszę o miejscach bardzo popularnych i tych mniej znanych, choć równie atrakcyjnych. Od ponad pół wieku jestem nieuleczalnie zakochany w Karkonoszach

  • 2020-05-15 10:08

    Celem niniejszej pracy jest przedstawienie historii wsi Żelazno po 1945 r., a przede wszystkim losów jej mieszkańców, którzy od ponad siedemdziesięciu lat tworzą lokalną społeczność. W literaturze przedmiotu, dotyczącej losów ziemi kłodzkiej oraz jej powojennej historii, nie ma opracowania, które byłoby poświęcone jedynie dziejom tej wsi. Przedmiotem analizy jest okres od wczesnych lat powojennych po transformację ustrojową w 1989 r.

  • 2020-05-15 10:02

    Kolejny numer czasopisma "Sudety" przynosi jak zwykle szereg ciekawych artykułów, które z pewnością zainteresują miłosników Sudetów. Między innymi przeczytać w nim mozna o rytualnym sanatorium w Kudowie-Zdroju, Teplickim Skalnym Mieście, o Theodorze Fontane i jego związkach z Karkonoszami, a także o granitowym sercu Polski i uzdrowisku jak Bad Gastein...

Które z n/w pasm jest Twoim ulubionym?
Sonda
Wizyt:
Dzisiaj: 27054Wszystkich: 5773434

Ruszył Wakacyjny Pociąg Muzealny

źródło: muzeumtechniki.pl
źródło: muzeumtechniki.pl
2015-07-06 09:21

     Dzięki staraniom Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, we współpracy z Przewozami Regionalnymi Sp. z o.o., a także Miastem Świdnica, Starostwem Powiatowym w Świdnicy oraz PKP PLK S.A., po prawie 20 latach na Przedgórze Sudeckie powróciły parowozy!

     4 lipca po raz pierwszy w tym sezonie wakacyjnym wyjechała na tory lokomotywa parowa TKt48-18 oraz dwa zabytkowe wagony osobowe Ci28 z 1928 r. Miłośnicy zabytkowego taboru kolejowego mogli skorzystać z przejażdżki z Jaworzyny Śląskiej do stacji Świdnica Miasto i z powrotem.

     Od tej pory, w każdą sobotę i niedzielę, aż do 13 września 2015 r. (II dzień Gali Parowozów) na Podsudecką Magistralę Kolejową wyruszą dwa pociągi dziennie – poranny Gryf (legendarna bestia umieszczona w herbie Świdnicy) oraz popołudniowy Fryderyk (Fryderyk II Wielki – pruski władca, który umieścił na terenie dzisiejszej Jaworzyny Śl. swój ufortyfikowany obóz, w którym przebywał i od którego wzięła się historyczna nazwa miasta – Königszelt – królewski namiot).

     Rozkłady jazdy pociągów Gryf i Fryderyk zostały w możliwie najlepszy sposób dopasowane do godzin przyjazdów i odjazdów kursowych pociągów osobowych na stacji Jaworzyna Śląska. Na przykład, aby zdążyć na porannego „Gryfa” (odjazd 10:05),  z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej można przyjechać pociągiem „Kamieńczyk” (wyjazd z Wrocławia o 8:58, przyjazd do Jaworzyny Śląskiej o 9:53. Nieco dłużej trzeba będzie czekać w przypadku dojazdu z Wrocławia na popołudniowego „Fryderyka”, ale czas ten można wykorzystać na zwiedzenie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa, tym bardziej że zakup biletu na jeden z pociągów do Świdnicy Miasta upoważnia do zakupu biletu do muzeum ze zniżką.

     Historyczny skład porusza się po najstarszym fragmencie tzw. Podsudeckiej Magistrali Kolejowej. Jej początki sięgają pierwszej połowy XIX w. W lipcu 1844 r. Towarzystwo Kolei Wrocławsko – Świdnicko – Świebodzickiej oddało do użytku linię łączącą Świdnicę z otwartą rok wcześniej linią kolejową Wrocław – Świebodzice. W następnych dekadach linia była wydłużana by uzyskać swój ostateczny kształt w 1876 r. Od tego czasu łączy Legnicę z Katowicami.

Bilet w dwie strony (Jaworzyna Śl. – Świdnica Miasto – Jaworzyna Śl.):
- dorośli: 24.00 zł / os.
- dzieci i młodzież ucząca się: zniżki wg uprawnień

Bilet w jedną stronę (Jaworzyna Śl. – Świdnica Miasto lub Świdnica Miasto – Jaworzyna Śl.):
- dorośli: 14.00 zł / os.
- dzieci i młodzież ucząca się: zniżki wg uprawnień

     Szczegółowe informacje na temat cen biletów, trasy i godzin odjazdów: muzeumtechniki.pl/wakacyjny 

 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook