Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2018-12-06 07:28

    Teza o roli, jaką artystyczne i handlowe środowisko XV-wiecznej Norymbergi miało odegrać w kształtowaniu późnogotyckiego malarstwa na Śląsku, znalazła się w wielu opracowaniach literatury przedmiotu powstałej w ciągu ostatnich dwóch stuleci. Większość badaczy, dociekając genezy obecności nowych rozwiązań formalno-stylowych i ikonograficznych w malarstwie śląskim w latach około 1440–1520, poszukiwało ich zwłaszcza w ścisłych kontaktach handlowych Wrocławia z Norymbergą

  • 2018-12-02 16:55

    Niniejsza książka jest ostatnią z pięciu tomów poświęconych dziejom szlacheckich i arystokratycznych rezydencji w Sudetach, na ich pogórzu i przedgórzu, tak po ich czeskiej jak i polskiej stronie. Autor, historyk z wykształcenia i krajoznawca z powołania, opisuje tu dzieje, także te najnowsze, 46 wybranych zamków, pałaców i dworów na terenie polskich Sudetów Wschodnich, zwłaszcza na obszarze ich północnego Przedgórza, charakteryzującego się bogactwem tego rodzaju obiektów

  • 2018-11-25 09:43

    W okresie od XV do połowy XVI w. na Śląsku wznoszono kościoły halowe o trzech typach układów przestrzennych: z prezbiterium jednonawowym, z prezbiterium trójnawowym halowym zakończonym trzema wielobokami (występujące wcześniej), z prezbiterium halowym z obejściem (nowy układ), niekiedy z kaplicami przy prezbiterium lub korpusie. Budowle były wysokie, ale nie przesadnie wysmukłe. Wnętrza naw przekrywano nowymi typami sklepień

  • 2018-11-22 19:08

    Dolny Śląsk to jeden z najpiękniejszych regionów Europy Środkowej. Nieoceniona w tym zasługa zamków, pałaców i dworów, które w takiej obfitości już nigdzie w Polsce nie występują. Majestat Książa, Czochy czy Kliczkowa jest zwierciadłem, w którym lubimy się przeglądać. Z zachwytem i beztroską, zwykle nieświadomi jak wielki, ziejący przerażającą pustką mrok kryje się po drugiej stronie lustra

  • 2018-11-22 18:49

    W 1938 roku naziści wysadzili w powietrze największą po berlińskiej synagogę w Niemczech. Nikt sobie wówczas nie wyobrażał, że to zwiastun przerażającego gruzowiska, w jakie zamieni Wrocław II wojna światowa. Wedle komunistycznej propagandy finałem tej masakry było zakończenie walk i niezwłoczna odbudowa. Jednak Wrocław długo jeszcze był celem rabunku i barbarzyńskiej eksploatacji, z pejzażu miasta znikały zabytki

Wizyt:
Dzisiaj: 1107Wszystkich: 3094612

W Finale 38 PPA wystąpią…

2017-03-25 06:25

     W dniu 24 marca 2017 w Teatrze Muzycznym Capitol zaśpiewało dwadzieścioro uczestników II Etapu Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki. Członkowie Rady Artystycznej PPA: Konrad Imiela, Mariusz Kiljan, Wojciech Krzak, Michał Litwiniec, Krzysztof Mieszkowski, Jerzy Satanowski i Bogusław Sobczuk oraz dyrektor artystyczny PPA Cezary Studniak zakwalifikowali do Finału siedmioro wykonawców. Koncert Finałowy odbędzie się w piątek 31 marca 2016 w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu.

     Oto finaliści:

Katarzyna Janiszewska, Wydział Aktorski wrocławskiej PWST. Zaśpiewała „Czarne skrzydła” Toma Waitsa w tłumaczeniu Romana Kołakowskiego, „Powrót” Przemysława Gintrowskiego i Jacka Kaczmarskiego, i „Jesteś tą formą zła, co ja” („Bad as me”) Toma Waitsa we własnym tłumaczeniu.

Marcin Januszkiewicz, aktor, wokalista, songwriter, absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej, związany z warszawskimi teatrami: Współczesnym, Studio i Buffo, i z wrocławskim Teatrem Muzycznym Capitol. Zaśpiewał „Pieśń Legionów Polskich” z muzyką Józefa Wybickiego, „Nim wstanie dzień” Agnieszki Osieckiej i Krzysztofa Komedy.

Alicja Juszkiewicz, aktorka Teatru Nowego w Poznaniu. Zaśpiewała miks „Ogrzej mnie” Wojciecha Młynarskiego i Włodzimierza Korcza z fragmentami „Kolorowych snów” Just 5, „Plastic Lips” z tekstem własnym i Tomasza Pietrygi, muzyką własną i Andrzeja Perkmana.

Katarzyna Kłaczek, Wydział Lalkarski wrocławskiej PWST. Zaśpiewała „Rebekę” Białostockiego/Własta, „Brudną Dariannę” z tekstem Popka i muzyką Michaela Jacksona i „Rozpacz płynie rzeką poprzez świat” Toma Waitsa w tłumaczeniu Romana Kołakowskiego.

Dorota Kuziela, skrzypaczka, kompozytorka, poetka i wokalistka. Zaśpiewała „Taki pejzaż” Andrzeja Szmidta i Zygmunta Koniecznego. „The Piano Has Been Drinking” Toma Waitsa i „Łajkę” z własną muzyką i tekstem.

Karolina Micuła, Studium Musicalowe Capitol we Wrocławiu. Zaśpiewała „Piosenkę konkursową” z własną muzyką do tekstu Marzeny Sadochy, „Lubię was, szczeniaki”, tekst Jonasza Kofty, także z własną muzyką, i „Arahję” Kazika Staszewskiego/Kultu.

Julita Wawreszuk, studentka Studium Wokalno-Aktorskiego w Białymstoku, aktorka Teatru Najnowszego tamże. Zaśpiewała „Ciche mieszkanko” Jeanine Tesori z tekstem Dicka Scanlana w tłumaczeniu Jakuba Kornackiego, „Na kolana” Wojciecha Szelachowskiego i Krzysztofa Dziermy, i Wojciecha Młynarskiego „Łoł”.

     Finaliści wezmą udział w warsztatach wokalnych, które – jak w ubiegłym roku – poprowadzą Andres Martorell i Magda Navarrete – wokaliści, performerzy oraz autorzy muzyki i tekstów. Wśród nagród, jakie przygotowano dla zwycięzców jest nagroda w wysokości 3 tysięcy zł dla każdego uczestnika Konkursu zakwalifikowanego do III etapu oraz nagrody w Koncercie Finałowym:
   - GRAND PRIX – statuetka TUKANA ZŁOTEGO oraz 25 tysięcy zł
   - Nagroda Dziennikarzy – statuetka TUKANA DZIENNIKARZY
   - Nagroda Publiczności – statuetka TUKANA PUBLICZNOŚCI
   - Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Autorów ZAiKS za najlepsze wykonanie piosenki polskiej – 10 tysięcy zł
   - Nagroda Niemiecko-Polskiego Towarzystwa Kulturalnego Polonica E.V. w Kolonii – 2 tysiące zł wraz z zaproszeniem do udziału Festiwalu Rock & Chanson w Kolonii.

[Joanna Kiszkis - Teatr Muzyczny CAPITOL | Przegląd Piosenki Aktorskiej]
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook