Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2019-01-05 23:09

    Należał do Piastów śląskich, rycerza-rabusia, a nawet do... zakonników. Historia zamku Bolków jest równie fascynująca jak jego mury. Zajmuje cały siodłowy grzbiet wzgórza (396 m), z któego jak na dłoni widać okolicę - to naturalny punkt strategiczny. W pierwszym etapie wzniesiono kamienną, wolnostojącą wieżę (stołp) na planie koła przechodzącego w ostry dziób...

  • 2019-01-05 22:59

    "Tramwaje Dolnośląskie", to drugi z tomów poświęcony historii miejskiego transportu szynowego w miastach Dolnego Śląska. Przed państwem próba syntetycznego opracowania dziejów legnickich tramwajów. Choć przez siedemdziesiąt lat tram­waje wpisywały się w codzienność miasta, pamięć o ich ist­nieniu coraz bardziej się zaciera. Nic dziwnego, ostatni tramwaj zjechał z ulic Legnicy przed blisko półwieczem…

  • 2019-01-05 21:05

    Album zawiera opisy ponad 80 zabytków ziemi dzierżoniowskiej, pojmowanej jako tereny gmin Dzierżoniów, Łagiewniki, Niemcza, Pieszyce, Bielawa i Piława Górna. Opisom towarzyszą kolorowe zdjęcia obiektów, często wykonywane z lotu ptaka, co nadaje im wyjątkowego charakteru. Na końcu książki krótkie opisy w języku angielskim

  • 2018-12-06 07:28

    Teza o roli, jaką artystyczne i handlowe środowisko XV-wiecznej Norymbergi miało odegrać w kształtowaniu późnogotyckiego malarstwa na Śląsku, znalazła się w wielu opracowaniach literatury przedmiotu powstałej w ciągu ostatnich dwóch stuleci. Większość badaczy, dociekając genezy obecności nowych rozwiązań formalno-stylowych i ikonograficznych w malarstwie śląskim w latach około 1440–1520, poszukiwało ich zwłaszcza w ścisłych kontaktach handlowych Wrocławia z Norymbergą

  • 2018-12-02 16:55

    Niniejsza książka jest ostatnią z pięciu tomów poświęconych dziejom szlacheckich i arystokratycznych rezydencji w Sudetach, na ich pogórzu i przedgórzu, tak po ich czeskiej jak i polskiej stronie. Autor, historyk z wykształcenia i krajoznawca z powołania, opisuje tu dzieje, także te najnowsze, 46 wybranych zamków, pałaców i dworów na terenie polskich Sudetów Wschodnich, zwłaszcza na obszarze ich północnego Przedgórza, charakteryzującego się bogactwem tego rodzaju obiektów

Wizyt:
Dzisiaj: 1928Wszystkich: 3195736

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

2018-07-28 07:07

     Stacja narciarska Zieleniec Ski Arena rozpoczęła przygotowania do kolejnego sezonu narciarskiego. Jedną z nowości będzie nowy wyciąg. Budowa nowej kolei G10 - Tatralift (typ TS-4) rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Będzie ona wyposażona w 4-osobowe kanapy i zlokalizowana w środkowej części góry Šerlich, w centrum Zieleńca, tuż obok znajdującego się niegdyś w tym miejscu wyciągu orczykowego N10. 

     - Cały czas szukamy nowych okazji i rozwiązań, które przyczynią się do poprawy komfortu użytkowania naszej stacji przez narciarzy i snowboardzistów - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu. - Nowa, 4-osobowa kolej, znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny - dodaje Grzegorz Głód.

     Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu. Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie.

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10:
- położenie dolnej stacji 871 m npm
- położenie górnej stacji 1017 m npm
- długość po stoku ok - 600 m
- średnie nachylenie stoku 24%
- różnica wzniesień kolei 146m
- stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole
- stacja przewojowa na górze
- podpory trasowe szt. 8
- krzesła 4 osobowe szt. 90
- silnik – 160 KW
- przepustowość 2400 osób /godz
- prędkość jazdy 0- 2,5 m/sek

     Dokładną lokalizację kolei już dziś można podejrzeć na dostępnej na stronie Zieleniec Ski Arena mapie (G10), gdyż została ona już wcześniej zaprojektowana - oznaczona jest na razie jedynie kolorem szarym, jako kolej będąca wcześniej w fazie planów, a dziś w budowie. Łącznie na nadchodzący sezon w Zieleńcu będzie dostępnych 30 wyciągów, w tym 6 kanap oraz ok. 23 km tras narciarskich, czynnych od 9:00 do 22:00.

Zieleniec Ski Arena
 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook