Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-07-07 13:40

    Szczegółowa relacja opisująca szlak bojowy 6 Armii gen. Władymira Głuzdowskiego i wspierającego ją 7 Korpusu Zmechanizowanego Gwardii od przyczółku malczyckiego do bram Wrocławia. Autorzy, Robert Primke i Maciej Szczerepa,  dzień po dniu, a czasami nawet godzina po godzinie, ukazują przebieg walk w rejonie Malczyc, Środy Śląskiej, Kostomłotów, Kątów Wrocławskich, Kobierzyc, dzisiejszych dzielnic Wrocławia: Leśnicy, Strachowic, Muchoboru Wielkiego, Oporowa i wielu innych miejscowości

  • 2017-07-07 06:57

    Książka Bartłomieja Grzegorza Sali "Drewniane zabytki polskich Karkonoszy" proponuje Czytelnikom spotkanie z szesnastoma obiektami najwyższej grupy górskiej Sudetów w całości lub znacznej części wykonanych w drewnie. Autor skupia się na historii i tradycjach opisanych zabytków, jednocześnie stawiając na zwięzłość przekazu. Niewielka publikacja zaprasza turystów do obejrzenia drewnianych skarbów Karkonoszy i zachęca do zagłębienia się w ich przeszłość

  • 2017-04-06 22:14

    W swojej najnowszej książce, Marek Gaworski zaprasza w podróż w czasie. Śląskie zamki mają bogate dzieje pisane nie tylko przez wydarzenia historyczne, ale również ich właścicieli. W albumie przedstawionych zostało ponad sto rezydencji szlacheckich. Krótki opis (również w języku niemieckim) ilustrowany jest zawsze archiwalnym zdjęciem obiektu, często z jego właścicielami, czy w postaci scenek rodzajowych. Pozycja szczególnie cenna dla miłośników dawnych klimatów...

  • 2017-04-01 21:37

    Przewodnik "Na tropie zaginionego Breslau" to propozycja dla zwolenników nieszablonowego zwiedzania miasta, którzy chcieliby się zapoznać z historią i architekturą Wrocławia, zagłębiając się jednocześnie w świat znakomitych powieści kryminalnych Marka Krajewskiego. Literacki spacer z dreszczykiem będzie okazją do poznania złożonego i wyjątkowego charakteru miasta...

  • 2017-03-26 08:00

    Nie znam drugiej książki, która w tak dojmujący sposób ukazywałaby sprawy ludzi mieszkających u stóp Karkonoszy. Autorka wprowadza nas w środowisko laborantów, a poniekąd i ich przeciwników – medyków, ukazuje nam mechanizmy ich konfliktów, które jak wiemy z historii doprowadziły do całkowitego zniwelowania tych pierwszych. Oto przed naszymi oczami stają dojrzali mistrzowie laboranckiego fachu i narybek szykujący się do przejęcia warsztatów, gdy nadejdzie czas na zmianę

Wizyt:
Dzisiaj: 2167Wszystkich: 1799602

Porsche we Vratislavicach nad Nisą

2015-02-06 21:27

     Zdjęcia z wystawy prezentujacej życie i dorobek słynnego na cały świat konstruktora pojazdów, Ferdynanda Porsche, który urodził się we Vratislavicach. Wystawa miała swe miejsce w sali wystawienniczej miejscowego domu kultury. Zdjęcia archiwalne, bo Vratislavice nie chcą Porschego. A dlaczego nie chcą? Możecie przeczytać o tym na naszej stronie:

Porsche zniknie z tablicy we Vratislavicach 
Ferdynand Porsche na cenzurowanym 

3 września 1875
Urodził się w Maffersdorfie (Vratislavice nad Nisą) w rodzinie blacharza Antonego Porsche, jako trzecie z pięciorga dzieci

1898 - 1905
Pracował dla firmy Lohner, gdzie skonstruował rewolucyjny jak na swoje czasy elektromobil, który pobił wiele rekordów prędkości i wzbudził wielkie zainteresowanie na wystawie światowej w Paryzu, w 1900 roku

17 października 1903
Ożenił się we Vratislavicach nad Nisą z Alojzą Johanną Keasovą, z którą miał córkę Luisę i syna Ferdynada Antona Ernesta, zwanego "Ferry"

1906 - 1923
Główny konstruktor w firmie Austro-Daimler

1912
Został mianowany rycerzem Orderu Franciszka Józefa za zasługi dla przemysłu wojennego. Między innymi skonstruował  pojazd do transportu ciężkich moździerzy

1916
Otrzymał krzyż waleczny austriackiego cesarskiego Orderu Franciszka Józefa za wybitne zasługi w dziedzinie techniczno-wojskowej

1917
Otrzymał doktorat honorowy w dziedzinie nauk technicznych w Wyższej Szkole technicznej w Wiedniu

1923 - 1929
Pełnił funkcję dyrektora technicznego w firmie Daimler Motoren Gesselschaft (późniejszy Austro-Daimler) w Stuttgarcie. Skonstruował szereg szybkich samochodów wyścigowych

1924
Otrzymał honorowy doktorat nauk technicznych w Wyższej Szkole Technicznej w Stuttgarcie

1926
Król Vikto Emanuel II mianował go rycerzem Orderu Korony Włoch

1929 - 1930
Przeszedł do konkurencyjnej spółki Steyr-Werken, która jednak po roku zbankrutowała w okresie wielkiego kryzysu

1931
Założył w Stuttgarcie własne biuro projektowe, w którym zatrudnił szereg wybitnych inżynierów. Z jego biura wyszedł projekt legendarnego samochodu dla ludu (volkswagena)

1933
Po raz pierwszy spotkał się z kanclerzem Rzeszy, Adolfem Hitlerem i później Ferdynand Porsche otrzymał zamówienie na projekt ludowego samochodu (volkswagen)

1935
Zmienił swe dotychczasowe, czechosłowackie obywatelstwo, na obywatelstwo niemieckie

1939 - 1945
Współpracuje przy projekcie ciężkiego czołgu "Tygrys", działa Ferdinand (Słoń) oraz terenowego wojskowego pojazdu KdF

1940
Otrzymał Niemiecką Nagrodę Narodową, był mianowany profesorem honorowym i stał się doradcą w przemyśle zbrojeniowym

1942
Hitler odznaczył go Krzyżem Walecznych za zasługi I stopnia, za pracę przy czołgu "Tygrys"

1945 - 1947
Aresztowany przez Francuzów, wspólnie z synem Ferrym i Antonem Piechem, spędził dwa lata we francuskim więzieniu

30 stycznia 1951
Zmarł w wieku 75 lat w niemieckim Stuttgarcie na zawał serca, pochowany został w austriackim Zell am See. Część jego rodziny pochowana jest na cmentarzu we Vratislavicach nad Nisą

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook