Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-12-18 10:06

    Miłośników Gór Izerskich z pewnością zainteresuje nowa publikacja Petra Freiwilliga, która nosi tytuł „Od młynów do fabryk. Budowle przemysłowe na ziemi frydlanckiej” (tytuł oryginalny: „Od mlýnů k továrnám. Výrobní stavby na Frýdlantsku”). Książka jest wynikiem kilku lat pracy autora w archiwach oraz w terenie. Poświęcona jest budynkom przemysłowym, takim jak młyny, tartaki, cegielnie oraz fabryki tekstylne. Publikacja przedstawia również rozwój osadnictwa oraz przemiany krajobrazu

  • 2017-12-11 06:18

    Przewodnik “Baśniowy Wrocław - historia spotkań według krasnoludków” autorstwa Włodzimierza Ranoszka skierowany jest do dzieci i do dorosłych. Opisywany jest tu obszar Wrocławia i okolic. Są tu legendy, opowieści i szczegółowe informacje o ciekawych miejscach tego obszaru. Całość bogato ilustrowana rysunkami i fotografiami. Publikacja posiada 136 stron, oprawiana jest w twardą okładkę całość spięta spiralą pozwalającą obracać kartki o 360 stopni

  • 2017-12-11 06:15

    Album "Strzegom na dawnych widokówkach" to swoista, sentymentalna podróż w przeszłość. W wydawnictwie znajduje się blisko 260 widokówek, które zostały w ciekawy sposób opisane, przybliżając czytelnikowi miejsca i osoby na nich przedstawione. Opisy znajdujące się w książce są w językach: polskim i niemieckim

  • 2017-12-06 06:07

    Dawny Hirschberg im Riesengebirge, czyli dzisiejsza Jelenia Góra... Tak bogata historia, a tak niewiele publikacji historycznych! Starając się uzupełnić tę lukę, postanowiliśmy stworzyć unikalną książkę, która szczególną uwagę skupia na latach 1933-1945, kiedy Adolf Hitler i jego zwolennicy byli u władzy w państwie zwanym III Rzeszą. Nie da się ukryć, że przedstawiliśmy jedynie wybrane epizody, albowiem nie sposób przedstawić wszystkich zagadnień związanych z tym okresem

  • 2017-12-06 06:04

    Przez lata uznawano, że na Dolnym Śląsku po II wojnie światowej masowo dochodziło do aktów szpiegostwa, zabójstw oraz sabotażu. Sprawcami mieli być esesmani, członkowie Hitlerjugend, nazistowscy kurierzy oraz owiani tajemnicą strażnicy. Ich zadaniem było nie tylko pilnowanie skrytek, w których uciekający pod koniec wojny Niemcy ukrywali cenne depozyty z kosztownościami, dziełami sztuki i bronią

Wizyt:
Dzisiaj: 581Wszystkich: 2376120

Porsche we Vratislavicach nad Nisą

2015-02-06 21:27

     Zdjęcia z wystawy prezentujacej życie i dorobek słynnego na cały świat konstruktora pojazdów, Ferdynanda Porsche, który urodził się we Vratislavicach. Wystawa miała swe miejsce w sali wystawienniczej miejscowego domu kultury. Zdjęcia archiwalne, bo Vratislavice nie chcą Porschego. A dlaczego nie chcą? Możecie przeczytać o tym na naszej stronie:

Porsche zniknie z tablicy we Vratislavicach 
Ferdynand Porsche na cenzurowanym 

3 września 1875
Urodził się w Maffersdorfie (Vratislavice nad Nisą) w rodzinie blacharza Antonego Porsche, jako trzecie z pięciorga dzieci

1898 - 1905
Pracował dla firmy Lohner, gdzie skonstruował rewolucyjny jak na swoje czasy elektromobil, który pobił wiele rekordów prędkości i wzbudził wielkie zainteresowanie na wystawie światowej w Paryzu, w 1900 roku

17 października 1903
Ożenił się we Vratislavicach nad Nisą z Alojzą Johanną Keasovą, z którą miał córkę Luisę i syna Ferdynada Antona Ernesta, zwanego "Ferry"

1906 - 1923
Główny konstruktor w firmie Austro-Daimler

1912
Został mianowany rycerzem Orderu Franciszka Józefa za zasługi dla przemysłu wojennego. Między innymi skonstruował  pojazd do transportu ciężkich moździerzy

1916
Otrzymał krzyż waleczny austriackiego cesarskiego Orderu Franciszka Józefa za wybitne zasługi w dziedzinie techniczno-wojskowej

1917
Otrzymał doktorat honorowy w dziedzinie nauk technicznych w Wyższej Szkole technicznej w Wiedniu

1923 - 1929
Pełnił funkcję dyrektora technicznego w firmie Daimler Motoren Gesselschaft (późniejszy Austro-Daimler) w Stuttgarcie. Skonstruował szereg szybkich samochodów wyścigowych

1924
Otrzymał honorowy doktorat nauk technicznych w Wyższej Szkole Technicznej w Stuttgarcie

1926
Król Vikto Emanuel II mianował go rycerzem Orderu Korony Włoch

1929 - 1930
Przeszedł do konkurencyjnej spółki Steyr-Werken, która jednak po roku zbankrutowała w okresie wielkiego kryzysu

1931
Założył w Stuttgarcie własne biuro projektowe, w którym zatrudnił szereg wybitnych inżynierów. Z jego biura wyszedł projekt legendarnego samochodu dla ludu (volkswagena)

1933
Po raz pierwszy spotkał się z kanclerzem Rzeszy, Adolfem Hitlerem i później Ferdynand Porsche otrzymał zamówienie na projekt ludowego samochodu (volkswagen)

1935
Zmienił swe dotychczasowe, czechosłowackie obywatelstwo, na obywatelstwo niemieckie

1939 - 1945
Współpracuje przy projekcie ciężkiego czołgu "Tygrys", działa Ferdinand (Słoń) oraz terenowego wojskowego pojazdu KdF

1940
Otrzymał Niemiecką Nagrodę Narodową, był mianowany profesorem honorowym i stał się doradcą w przemyśle zbrojeniowym

1942
Hitler odznaczył go Krzyżem Walecznych za zasługi I stopnia, za pracę przy czołgu "Tygrys"

1945 - 1947
Aresztowany przez Francuzów, wspólnie z synem Ferrym i Antonem Piechem, spędził dwa lata we francuskim więzieniu

30 stycznia 1951
Zmarł w wieku 75 lat w niemieckim Stuttgarcie na zawał serca, pochowany został w austriackim Zell am See. Część jego rodziny pochowana jest na cmentarzu we Vratislavicach nad Nisą

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook