Firmy Roku 2014 w Jeleniej Górze
Tradycją stało się już coroczne wyróżnianie przez prezydenta Jeleniej Góry firm, które działając w stolicy Karkonoszy w wyjątkowy sposób służą mieszkańcom i przyczyniają się do rozwoju miasta. W tym roku symboliczną statuetkę i ważny tytuł „Firmy Roku” otrzymały: Wydawnictwo Ad Rem Reginy Chrześcijańskiej, Hotelsystems.pl, Jelenia Plast, a także Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Promed”.
Wszystkie nagrody wręczono zasłużenie, ale kulturalnie najbardziej dla regionu, przysłużyło się Wydawnictwo Ad Rem Reginy Chrześcijańskiej. Mimo że nie wnosi ono wielkiego kapitału finansowego do miasta i nie jest ekonomiczną potęgą, jest cenną instytucją wykonującą mrówczą pracę. A wszystko zaczęło się od tego, że siedemnaście lat temu kilka młodych dziewczyn postanowiło pracować razem i założyły małą poligrafię, z której wyrosło regionalne wydawnictwo.
Dzisiaj nadal pracują tu same kobiety, a wydawnictwo ma na swoim koncie wyjątkowe książki, przede wszystkim o tematyce lokalnej, ale też zupełnie „dziwaczne”, jak choćby serię dzieł w języku angielskim, z których każda dotyczy wyłącznie… szczątków wielorybów rozsianych po różnych krajach świata. Autor tej serii przypadkiem był w Polsce, przypadkiem wpadła mu do ręki książka wydana przez AD REM i – będąc pod wrażeniem staranności edytorskiej – postanowił tu, a nie w Chinach, lokować swoje kolejne zlecenia. Jeleniogórska firma będzie wydawała już trzecią część tej serii.
- Wydajemy ją w nakładzie 250 egzemplarzy, więc tę książkę przeczyta zaledwie kilkaset osób na całym świecie, ale to niezwykłe, że mogłyśmy pracować właśnie nad czymś takim – mówiła Regina Chrześcijańska, założycielka i właścicielka AD REM.
Takie zlecenia nie są jednak dla Ad Remu nowością. – Jest wiele książek, które wydajemy na zlecenie prywatne w kilku, a nawet... jednym egzemplarzu. Do tych należy tomik wierszy, które babcia napisała dla wnuczki. Chciała, by był to prezent jedyny na świecie. I jest. Są książki, które składane są całymi miesiącami i długo się je pamięta, ale są i takie, które – dobrze przygotowane – powstają w kilkanaście dni. – Ostatnio wydaliśmy właśnie chyba największy we współczesnej historii Jeleniej Góry album fotograficzny „Jelenia Góra w Karkonoszach”, prawie 200 stron, blisko 500 fotografii. W dwa tygodnie powstała książka z opisem w trzech językach i okazała się na tyle udana, że w kolejnych dwóch tygodniach sprzedała się w prawie pół tysiąca egzemplarzach, wyłącznie w samej Jeleniej Górze – dodaje pani Regina.
A warto pamiętać, że AD REM to nie tylko książki, ale też dziesiątki tysięcy folderów, ulotek, reklam, katalogi, pocztówki, gazety, plakaty, kalendarze, wizytówki…
[Angela - www.jelonka.com]