SEO i pozycjonowanie - mity

     Na temat pozycjonowania stron oraz SEO kreowane są różne mity. W Internecie można znaleźć zarówno dowody na potwierdzenie jakiejś tezy, jak i argumenty, które temu zaprzeczą. Podobnie jest w przypadku marketingu w sieci, na temat którego można przeczytać wiele nieprawdziwych informacji. Podstawowym mitem jest stawianie znaku równości pomiędzy pojęciem SEO i pozycjonowanie.

     Prawda jest nieco inna, SEO polega na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, natomiast pozycjonowaniem nazywa się procesy, których celem jest zwiększenie popularności, a tym samym pozycji witryny w Internecie. Wiele osób, które decydują się na promocję firmy w sieci, uważa, że znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwania jest stałe i gdy już zostanie osiągnięty cel, to bez dalszej pracy pozycja strony będzie niezmienna.

     W rzeczywistości jest inaczej, z chwilą zakończenia współpracy z agencją, która zajmuje się pozycjonowaniem witryn, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo zniknięcia portalu z pierwszych wyników wyszukiwarki. Warto także nadmienić, że niewielkie spadki w rankingu mogą zdarzyć się także podczas trwania współpracy, jednak nie są one wysokie. Kolejnym mitem jest określenie daty, kiedy witryna znajdzie się w najlepszej dziesiątce stron. Można spotkać firmy, które w swojej ofercie informują hucznymi hasłami: „Twoja strona na pierwszym miejscu w dwa tygodnie”, niestety prawda jest zupełnie inna. Żaden specjalista od pozycjonowania nie jest w stanie powiedzieć ile czasu zajmie spełnienie oczekiwań marki. Dzieje się tak, ponieważ trudno jest przewidzieć problemy, które mogą się wydarzyć w trakcie procesu budowania pozycji firmy.

     Czasem na pozytywny wynik należy czekać miesiąc, a czasem rok. Z tym mitem wiąże się także druga nieprawdziwa informacja, a mianowicie zagwarantowanie pozycji w wyszukiwarce. Agencja zajmująca się pozycjonowaniem nie ma wpływu na niektóre zdarzenia, dlatego zakładanie, że każdą witrynę uda się wypromować, jest kłamstwem. Nasza strona musi mieć nie tylko idealnie dobrane słowa kluczowe i właściwie wyselekcjonowane linki, ale do sukcesu brakuje jeszcze „polubienia” witryny przez Google’a, bez tego nawet najlepiej wyglądająca strona nie osiągnie wysokich notowań.  Ostatnim równie często powtarzanym mitem jest twierdzenie, że wykorzystanie linków sponsorowanych przyczynia się do pożądanej pozycji w wynikach wyszukiwania. Kampanie AdWords zwiększają liczbę odwiedzin witryny, ale nie mają większego wpływu na to, czy będzie widoczna na pierwszej, drugiej, czy dziesiątej stronie. AdWords oraz pozycjonowanie, mimo że przez wielu uważane są za skuteczne zabiegi marketingowe, nie mogą być stosowane zamiennie.

     Warto mieć świadomość, że na temat promocji strony w sieci istnieją różne nieprawdziwe historie, które nierzadko są wykorzystywane przez agencje zajmujące się zwiększaniem widoczności witryny w Internecie. Warto szukać firm, które mogą pochwalić się odpowiednimi efektami. Będąc przykładowo ze Śląska możesz wpisać hasło pozycjonowanie stron rybnik i sprawdzić jaka firma najlepiej poradziła sobie z tą frazą. Może to już być dla Ciebie dobra znak i prognostyk. Dlatego przed podjęciem decyzji o współpracy należy zweryfikować jak najwięcej informacji.

CMS by Quick.Cms| Projekt: StudioStrona.pl