Zaginięcia zawsze się zdarzały. Niektórzy przepadali bez wieści, innych znajdowano martwych, byli i tacy, którzy celowo zacierali za sobą ślady. Waldemar Wilski rozpłynął się w powietrzu podczas swojego wesela. Tropy biegną równolegle przez nieświęte życie Wilskiego, aż komisarz Sonia Kranz znajduje makabryczny dowód, że zaginiony naprawdę mocno wzburzył komuś krew. Dramatyczny przebieg morderstwa wydaje się nieprawdopodobny, ale ponad sto lat temu na tych terenach wydarzyła się podobna historia
Mila uwielbia kilka rzeczy: zapach farb olejnych, niekończące się rozmowy z przyjaciółką, pracę w księgarni, smak słodko-kwaśnych żelków i ciepły brzuch beagle’a o imieniu Zakładka. Ale jest coś jeszcze, co powinniście o niej wiedzieć: najbardziej na świecie kocha Karkonosze oraz wszystko, co można tam znaleźć. No, prawie wszystko! Mila nie znosi nowoczesnych apartamentowców, które nijak się mają do sudeckiej architektury, a jednak rosną w Szklarskiej Porębie niczym grzyby po deszczu
Ukazał się wiosenny numer czasopisma „Sudety”. Bardzo cieszy spełnienie obietnicy redaktora prowadzącego Kamila Piotra Piotrowskiego, który kilka miesięcy zapowiedział cykliczność ukazywania się kolejnych numerów. Jeszcze bardziej cieszy objętość nowego numeru, bo dostajemy do rąk 46 stron ciekawej lektury (poprzedni numer, jak i wiele wcześniejszych były okrojone do kilku, kilkunastu stron mniej). A co dostajemy w numerze 182?
555 zagadek o Górach Stołowych jest próbą zebrania tego, co w Górach Stołowych najciekawsze, wyjątkowe i niepospolite.Jeżeli nigdy w nich nie byłeś, ta książka pozwoli Ci przekroczyć ich granicę i zajrzeć do środka ― do ukrytych tam historii i mrocznych tajemnic. Gwarantuję, że rozdział po rozdziale coraz szerzej będzie się przed Tobą otwierać niezwykły skalny świat, w którym każda piaskowcowa skałka ma w sobie coś wyjątkowego
Opracowanie poświęcone wrocławskiej gastronomii w latach 1957–1970, w którym czytelnik znajdzie informacje o jej strukturze, typach funkcjonujących zakładów oraz ich umiejscowieniu na terenie Wrocławia. Autor pisze również o prowadzonej przez lokale działalności rozrywkowej oraz przedstawia jadłospisy, opisuje też różne problemy z klientelą (gastronomiczne miscellanea). Wszystko to zostało ukazane na tle ówczesnych przemian
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz Koleje Dolnośląskie poinformowały, że jeszcze w tym roku rozpoczęte zostaną prace zmierzające do ponownego uruchomienia linii kolejowej z Wrocławia przez Kobierzyce i Sobótkę do Świdnicy. To doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców miejscowości położonych przy linii, ale również dla niezmotoryzowanych turystów pieszych oraz dla miłośników wypraw rowerowych, dla których dostępniejsze staną się wycieczki na Ślężę oraz na Przedgórze Sudeckie.
- Startujemy właśnie z konsultacjami społecznymi dotyczącymi linii nr 285, łączącej Wrocław ze Świdnicą przez Kobierzyce i Sobótkę. To kolejna linia kolei aglomeracyjnej, którą będziemy rewitalizować. Realizacja projektu będzie kosztować 166 milionów złotych, prace zaczynamy już teraz, planujemy ich zakończenie w 2020 roku – powiedział podczas okazjonalnego przejazdu do Kobierzyc, Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.
- Rewitalizowana linia ma długość nieco ponad 60 kilometrów. Planowany czas przejazdu wyniesie ok. 60-65 minut. Liczymy na to, że kolejowe połączenie miejscowości podwrocławskich z Wrocławiem odniesie taki sam sukces jak szereg innych, podobnych linii dowozowych w Polsce. Dobrym przykładem może tu być Poznań, gdzie zrewitalizowano linię do Wągrowca i obecnie korzysta z niej 3 500 – 4 000 pasażerów dziennie. Liczymy na to, że linia Wrocław – Sobótka – Świdnica będzie podobnym sukcesem. Możliwość dojazdu pociągiem do Wrocławia znacznie odciąży też drogi lokalne, które codziennie są zatłoczone – mówi Piotr Malepszak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.
Konsultacje społeczne (najbliższe spotkanie już jutro, 17 marca, o godzinie 17:00, w Szkole Podstawowej nr 23, przy ul. Przystankowej 32) pozwolą na określenie zasad funkcjonowania linii. Zapadła decyzja o jej rewitalizacji, ale otwarta wciąż jest na przykład kwestia przystanków kolejowych, czy rozkładu jazdy. Według wstępnej, obecnie obowiązującej koncepcji, we Wrocławiu powstaną przystanki przy ul. Grota-Roweckiego (zamiast obecnego Wrocław-Wojszyce) oraz przy ul. Zwycięskiej. W zapomnienie odejdzie z kolei stacja Wrocław-Klecina.
Przejazd przez ul. Buforową | Przejazd przez ul. Borowską | Na szlaku w stronę Partynic |
---|---|---|
Przejazd przez ul. Zwycięską | Na moście nad Ślęzą | Stacja Wrocław-Klecina |
Przejazd przez DK 8 Wrocław-Kłodzko | Linia 285 okiem maszynisty | Wjazd na przedmieścia Kobierzyc |
Wjazd na stację Kobierzyce | Na stacji Kobierzyce | Skład na stacji Kobierzyce |
Stacja Kobierzyce z okien pociągu | Zarośnięta stacja Kobierzyce | Stara infrastruktura kolejowa |