Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-07-07 13:40

    Szczegółowa relacja opisująca szlak bojowy 6 Armii gen. Władymira Głuzdowskiego i wspierającego ją 7 Korpusu Zmechanizowanego Gwardii od przyczółku malczyckiego do bram Wrocławia. Autorzy, Robert Primke i Maciej Szczerepa,  dzień po dniu, a czasami nawet godzina po godzinie, ukazują przebieg walk w rejonie Malczyc, Środy Śląskiej, Kostomłotów, Kątów Wrocławskich, Kobierzyc, dzisiejszych dzielnic Wrocławia: Leśnicy, Strachowic, Muchoboru Wielkiego, Oporowa i wielu innych miejscowości

  • 2017-07-07 06:57

    Książka Bartłomieja Grzegorza Sali "Drewniane zabytki polskich Karkonoszy" proponuje Czytelnikom spotkanie z szesnastoma obiektami najwyższej grupy górskiej Sudetów w całości lub znacznej części wykonanych w drewnie. Autor skupia się na historii i tradycjach opisanych zabytków, jednocześnie stawiając na zwięzłość przekazu. Niewielka publikacja zaprasza turystów do obejrzenia drewnianych skarbów Karkonoszy i zachęca do zagłębienia się w ich przeszłość

  • 2017-04-06 22:14

    W swojej najnowszej książce, Marek Gaworski zaprasza w podróż w czasie. Śląskie zamki mają bogate dzieje pisane nie tylko przez wydarzenia historyczne, ale również ich właścicieli. W albumie przedstawionych zostało ponad sto rezydencji szlacheckich. Krótki opis (również w języku niemieckim) ilustrowany jest zawsze archiwalnym zdjęciem obiektu, często z jego właścicielami, czy w postaci scenek rodzajowych. Pozycja szczególnie cenna dla miłośników dawnych klimatów...

  • 2017-04-01 21:37

    Przewodnik "Na tropie zaginionego Breslau" to propozycja dla zwolenników nieszablonowego zwiedzania miasta, którzy chcieliby się zapoznać z historią i architekturą Wrocławia, zagłębiając się jednocześnie w świat znakomitych powieści kryminalnych Marka Krajewskiego. Literacki spacer z dreszczykiem będzie okazją do poznania złożonego i wyjątkowego charakteru miasta...

  • 2017-03-26 08:00

    Nie znam drugiej książki, która w tak dojmujący sposób ukazywałaby sprawy ludzi mieszkających u stóp Karkonoszy. Autorka wprowadza nas w środowisko laborantów, a poniekąd i ich przeciwników – medyków, ukazuje nam mechanizmy ich konfliktów, które jak wiemy z historii doprowadziły do całkowitego zniwelowania tych pierwszych. Oto przed naszymi oczami stają dojrzali mistrzowie laboranckiego fachu i narybek szykujący się do przejęcia warsztatów, gdy nadejdzie czas na zmianę

Wizyt:
Dzisiaj: 2521Wszystkich: 1877317

Pociągiem pod Ślężę w 2020 roku

Pociąg do Kobierzyc na tablicy odjazdów. Fot. Waldemar Brygier / NaszeSudety
Pociąg do Kobierzyc na tablicy odjazdów. Fot. Waldemar Brygier / NaszeSudety
2017-03-16 14:21

     Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz Koleje Dolnośląskie poinformowały, że jeszcze w tym roku rozpoczęte zostaną prace zmierzające do ponownego uruchomienia linii kolejowej z Wrocławia przez Kobierzyce i Sobótkę do Świdnicy. To doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców miejscowości położonych przy linii, ale również dla niezmotoryzowanych turystów pieszych oraz dla miłośników wypraw rowerowych, dla których dostępniejsze staną się wycieczki na Ślężę oraz na Przedgórze Sudeckie.

     - Startujemy właśnie z konsultacjami społecznymi dotyczącymi linii nr 285, łączącej Wrocław ze Świdnicą przez Kobierzyce i Sobótkę. To kolejna linia kolei aglomeracyjnej, którą będziemy rewitalizować. Realizacja projektu będzie kosztować 166 milionów złotych, prace zaczynamy już teraz, planujemy ich zakończenie w 2020 roku – powiedział podczas okazjonalnego przejazdu do Kobierzyc, Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.

     - Rewitalizowana linia ma długość nieco ponad 60 kilometrów. Planowany czas przejazdu wyniesie ok. 60-65 minut. Liczymy na to, że kolejowe połączenie miejscowości podwrocławskich z Wrocławiem odniesie taki sam sukces jak szereg innych, podobnych linii dowozowych w Polsce. Dobrym przykładem może tu być Poznań, gdzie zrewitalizowano linię do Wągrowca i obecnie korzysta z niej 3 500 – 4 000 pasażerów dziennie. Liczymy na to, że linia Wrocław – Sobótka – Świdnica będzie podobnym sukcesem. Możliwość dojazdu pociągiem do Wrocławia znacznie odciąży też drogi lokalne, które codziennie są zatłoczone – mówi Piotr Malepszak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

     Konsultacje społeczne (najbliższe spotkanie już jutro, 17 marca, o godzinie 17:00, w Szkole Podstawowej nr 23, przy ul. Przystankowej 32) pozwolą na określenie zasad funkcjonowania linii. Zapadła decyzja o jej rewitalizacji, ale otwarta wciąż jest na przykład kwestia przystanków kolejowych, czy rozkładu jazdy. Według wstępnej, obecnie obowiązującej koncepcji, we Wrocławiu powstaną przystanki przy ul. Grota-Roweckiego (zamiast obecnego Wrocław-Wojszyce) oraz przy ul. Zwycięskiej. W zapomnienie odejdzie z kolei stacja Wrocław-Klecina.

Tekst i foto: Waldemar Brygier - NaszeSudety
Galeria

Przejazd przez ul. Buforową

Przejazd przez ul. Buforową

Przejazd przez ul. Borowską

Przejazd przez ul. Borowską

Na szlaku w stronę Partynic

Na szlaku w stronę Partynic

Przejazd przez ul. Zwycięską

Przejazd przez ul. Zwycięską

Na moście nad Ślęzą

Na moście nad Ślęzą

Stacja Wrocław-Klecina

Stacja Wrocław-Klecina

Przejazd przez DK 8 Wrocław-Kłodzko

Przejazd przez DK 8 Wrocław-Kłodzko

Linia 285 okiem maszynisty

Linia 285 okiem maszynisty

Wjazd na przedmieścia Kobierzyc

Wjazd na przedmieścia Kobierzyc

Wjazd na stację Kobierzyce

Wjazd na stację Kobierzyce

Na stacji Kobierzyce

Na stacji Kobierzyce

Skład na stacji Kobierzyce

Skład na stacji Kobierzyce

Stacja Kobierzyce z okien pociągu

Stacja Kobierzyce z okien pociągu

Zarośnięta stacja Kobierzyce

Zarośnięta stacja Kobierzyce

Stara infrastruktura kolejowa

Stara infrastruktura kolejowa
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook