Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-12-18 10:06

    Miłośników Gór Izerskich z pewnością zainteresuje nowa publikacja Petra Freiwilliga, która nosi tytuł „Od młynów do fabryk. Budowle przemysłowe na ziemi frydlanckiej” (tytuł oryginalny: „Od mlýnů k továrnám. Výrobní stavby na Frýdlantsku”). Książka jest wynikiem kilku lat pracy autora w archiwach oraz w terenie. Poświęcona jest budynkom przemysłowym, takim jak młyny, tartaki, cegielnie oraz fabryki tekstylne. Publikacja przedstawia również rozwój osadnictwa oraz przemiany krajobrazu

  • 2017-12-11 06:18

    Przewodnik “Baśniowy Wrocław - historia spotkań według krasnoludków” autorstwa Włodzimierza Ranoszka skierowany jest do dzieci i do dorosłych. Opisywany jest tu obszar Wrocławia i okolic. Są tu legendy, opowieści i szczegółowe informacje o ciekawych miejscach tego obszaru. Całość bogato ilustrowana rysunkami i fotografiami. Publikacja posiada 136 stron, oprawiana jest w twardą okładkę całość spięta spiralą pozwalającą obracać kartki o 360 stopni

  • 2017-12-11 06:15

    Album "Strzegom na dawnych widokówkach" to swoista, sentymentalna podróż w przeszłość. W wydawnictwie znajduje się blisko 260 widokówek, które zostały w ciekawy sposób opisane, przybliżając czytelnikowi miejsca i osoby na nich przedstawione. Opisy znajdujące się w książce są w językach: polskim i niemieckim

  • 2017-12-06 06:07

    Dawny Hirschberg im Riesengebirge, czyli dzisiejsza Jelenia Góra... Tak bogata historia, a tak niewiele publikacji historycznych! Starając się uzupełnić tę lukę, postanowiliśmy stworzyć unikalną książkę, która szczególną uwagę skupia na latach 1933-1945, kiedy Adolf Hitler i jego zwolennicy byli u władzy w państwie zwanym III Rzeszą. Nie da się ukryć, że przedstawiliśmy jedynie wybrane epizody, albowiem nie sposób przedstawić wszystkich zagadnień związanych z tym okresem

  • 2017-12-06 06:04

    Przez lata uznawano, że na Dolnym Śląsku po II wojnie światowej masowo dochodziło do aktów szpiegostwa, zabójstw oraz sabotażu. Sprawcami mieli być esesmani, członkowie Hitlerjugend, nazistowscy kurierzy oraz owiani tajemnicą strażnicy. Ich zadaniem było nie tylko pilnowanie skrytek, w których uciekający pod koniec wojny Niemcy ukrywali cenne depozyty z kosztownościami, dziełami sztuki i bronią

Wizyt:
Dzisiaj: 91Wszystkich: 2372949

Pociągiem pod Ślężę w 2020 roku

Pociąg do Kobierzyc na tablicy odjazdów. Fot. Waldemar Brygier / NaszeSudety
Pociąg do Kobierzyc na tablicy odjazdów. Fot. Waldemar Brygier / NaszeSudety
2017-03-16 14:21

     Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz Koleje Dolnośląskie poinformowały, że jeszcze w tym roku rozpoczęte zostaną prace zmierzające do ponownego uruchomienia linii kolejowej z Wrocławia przez Kobierzyce i Sobótkę do Świdnicy. To doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców miejscowości położonych przy linii, ale również dla niezmotoryzowanych turystów pieszych oraz dla miłośników wypraw rowerowych, dla których dostępniejsze staną się wycieczki na Ślężę oraz na Przedgórze Sudeckie.

     - Startujemy właśnie z konsultacjami społecznymi dotyczącymi linii nr 285, łączącej Wrocław ze Świdnicą przez Kobierzyce i Sobótkę. To kolejna linia kolei aglomeracyjnej, którą będziemy rewitalizować. Realizacja projektu będzie kosztować 166 milionów złotych, prace zaczynamy już teraz, planujemy ich zakończenie w 2020 roku – powiedział podczas okazjonalnego przejazdu do Kobierzyc, Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.

     - Rewitalizowana linia ma długość nieco ponad 60 kilometrów. Planowany czas przejazdu wyniesie ok. 60-65 minut. Liczymy na to, że kolejowe połączenie miejscowości podwrocławskich z Wrocławiem odniesie taki sam sukces jak szereg innych, podobnych linii dowozowych w Polsce. Dobrym przykładem może tu być Poznań, gdzie zrewitalizowano linię do Wągrowca i obecnie korzysta z niej 3 500 – 4 000 pasażerów dziennie. Liczymy na to, że linia Wrocław – Sobótka – Świdnica będzie podobnym sukcesem. Możliwość dojazdu pociągiem do Wrocławia znacznie odciąży też drogi lokalne, które codziennie są zatłoczone – mówi Piotr Malepszak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

     Konsultacje społeczne (najbliższe spotkanie już jutro, 17 marca, o godzinie 17:00, w Szkole Podstawowej nr 23, przy ul. Przystankowej 32) pozwolą na określenie zasad funkcjonowania linii. Zapadła decyzja o jej rewitalizacji, ale otwarta wciąż jest na przykład kwestia przystanków kolejowych, czy rozkładu jazdy. Według wstępnej, obecnie obowiązującej koncepcji, we Wrocławiu powstaną przystanki przy ul. Grota-Roweckiego (zamiast obecnego Wrocław-Wojszyce) oraz przy ul. Zwycięskiej. W zapomnienie odejdzie z kolei stacja Wrocław-Klecina.

Tekst i foto: Waldemar Brygier - NaszeSudety
Galeria

Przejazd przez ul. Buforową

Przejazd przez ul. Buforową

Przejazd przez ul. Borowską

Przejazd przez ul. Borowską

Na szlaku w stronę Partynic

Na szlaku w stronę Partynic

Przejazd przez ul. Zwycięską

Przejazd przez ul. Zwycięską

Na moście nad Ślęzą

Na moście nad Ślęzą

Stacja Wrocław-Klecina

Stacja Wrocław-Klecina

Przejazd przez DK 8 Wrocław-Kłodzko

Przejazd przez DK 8 Wrocław-Kłodzko

Linia 285 okiem maszynisty

Linia 285 okiem maszynisty

Wjazd na przedmieścia Kobierzyc

Wjazd na przedmieścia Kobierzyc

Wjazd na stację Kobierzyce

Wjazd na stację Kobierzyce

Na stacji Kobierzyce

Na stacji Kobierzyce

Skład na stacji Kobierzyce

Skład na stacji Kobierzyce

Stacja Kobierzyce z okien pociągu

Stacja Kobierzyce z okien pociągu

Zarośnięta stacja Kobierzyce

Zarośnięta stacja Kobierzyce

Stara infrastruktura kolejowa

Stara infrastruktura kolejowa
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook