Mapy, przewodniki
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-03-26 08:00

Nie znam drugiej książki, która w tak dojmujący sposób ukazywałaby sprawy ludzi mieszkających u stóp Karkonoszy. Autorka wprowadza nas w środowisko laborantów, a poniekąd i ich przeciwników – medyków, ukazuje nam mechanizmy ich konfliktów, które jak wiemy z historii doprowadziły do całkowitego zniwelowania tych pierwszych. Oto przed naszymi oczami stają dojrzali mistrzowie laboranckiego fachu i narybek szykujący się do przejęcia warsztatów, gdy nadejdzie czas na zmianę

• 2017-03-18 21:22

Na dziecięco-młodzieżowym rynku wydawniczym ukazała się nowa książka Michała Wójcika z ilustracjami Wojciecha Ignaciuka pt. „Książęcy grobowiec, czyli Olaf i Lena na tropie” wydana przez Wydawnictwo Druga Noga. Wspominam o niej nie bez przyczyny. W mojej ocenie jest to bowiem świetna propozycja wydawnicza dla młodszych mieszkańców Dolnego Śląska, którzy w szkolnych murach rozpoczęli już przygodę z historią i chcieliby rozwijać swoje zainteresowania

• 2017-03-18 19:45

W swojej najnowszej książce, Marek Gaworski zabiera nas w podróż po zamkach i pałacach województwa dolnośląskiego. To jedyne w swoim rodzaju opracowanie pozwala na poznanie licznych rezydencji, z których słynie Dolny Śląsk, a także ziemia kłodzka i wchodząca w skład województwa część Łużyc... Wydawnictwo bogato ilustrowane, także świetnymi zdjęciami wykonanymi z lotu ptaka

• 2017-03-18 09:31

Dopiero co minęła połowa marca, a już na półkach księgarskich pojawił się kwietniowy numer npm. Na okładce widok na Połoninę Wetlińską, wewnątrz numeru nie mogło więc zabraknąć tematów bieszczadzkich, ale oprócz tego sporo innych, równie ciekawych rejonów górskich, takich jak Czerwone Wierchy w Tatrach Zachodnich, Beskid Sądecki, Magura Spiska, czy bardziej odległych zakątków: Bali, Portugalia, Chiny… Z tematów sudeckich polecamy tekst Tomasza Rzeczyckiego o Masywie Śnieżnika

• 2017-03-17 09:32

"Lisowczycy w Kowarach" to pierwsza z serii książek „Z Biblioteki Ducha Gór”, na którą złożą się publikacje w bardzo przystępny sposób opowiadające o skomplikowanych dziejach, bogatych tradycjach kulturowych i szczególnej baśniowości Sudetów Zachodnich. Jak mawiał Blaise Pascal: Twój dom może ci zastąpić cały świat. Cały świat nigdy nie zastąpi co domu, dlatego też w naszej serii będziemy ten nasz mały dom odsłaniać, zaglądać w jego zakamarki, odkrywać ich tajemnice.

Wizyt:
Dzisiaj: 1513Wszystkich: 1509533

Konkursy

Konkurs Jednego Zdjęcia
Edycja 68.

Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie Jednego Zdjęcia. Jego zasady są proste: z reguły wystarczy odgadnąć, co przedstawia prezentowane niżej zdjęcie, ale czasami pytanie jest bardziej rozbudowane - warto się w nie dokładnie wczytać! Warto też pospieszyć się z odpowiedzią, bo nigdy nie wiadomo, jak długo dane zdjęcie będzie dostępne w naszym Konkursie.

Tym razem przenosimy się w Sudety Środkowe. Jest tam miejsce, gdzie w szybki sposób możemy odwiedzić wiele znanych atrakcji na świecie, np. przedstawioną na zdjęciu przekrzywioną dziwnie wieżę. Miejsce o które pytamy znane jest też z wielkiej miłości do kwiatów… Gdzie zrobiliśmy zdjęcie? Jak nazywa się atrakcja turystyczna, której częścią jest Krzywa Wieża w Pizie?

Fundatorem nagród jest tym razem Karkonoski Park Narodowy (www.kpnmab.pl), który co rusz wydaje niezwykle ciekawe publikacje dotyczace Karkonoszy. Mamy dla Was dwa komplety takich wydawnictw, wśród których znajdują się m.in. "Atlas porostów Karkonoszy", "Minerały polskich Karkonoszy", "Ptasie wrota..." oraz mapa turystyczna Karkonoszy. A zatem do dzieła i życzymy powodzenia!

..........................................................................

Na odpowiedzi z podanym adresem pocztowym czekamy pod adresem: redakcja@naszesudety.pl

• Dodaj link do:
  • facebook.com
  • edycja67.jpg

Czas najwyższy rozwiązać 67. edycję Konkursu Jednego Zdjęcia, a tym samym zaprezentować Wam kolejną zagadkę. W 67. Edycji byliśmy w Jesionikach, w jednej z najpiękniejszych miejscowości w tym paśmie, jaką jest Karlova Studánka

• rapeks-raczki.jpg

Na nizinach zima nam odeszła niemal w zapomnienie, ale w górach trwa w najlepsze, a czas roztopów, często przeplatany mroźnymi jeszcze nocami, to okres zalodzonych szlaków, na których z pewnością przydadzą się raczki. Czas więc najwyższy rozwiązać nasz konkurs, w którym do wygrania były raczki turystyczne firmy Rapeks

• chilli-charge-01.jpg

Kilka tygodni temu, w artykule „Chilli Charge – ratunek w miniaturze” informowaliśmy was o naszych doświadczeniach z ratunkowym powerbankiem, dystrybuowanym przez firmę Chilli Charge, przy okazji zapraszając do wzięcia udziału w konkursie

• edycja66.jpg

Konkurs Jednego Zdjęcia jest cyklicznym konkursem serwisu NaszeSudety, trwa obecnie jego 67. edycja, czas więc rozwiązać poprzednią i podać odpowiedź. Pytaliśmy o obiekt znajdujący się po czeskiej stronie Karkonoszy. Jego rozpoznanie sprawiło Wam wiele trudności

• edycja65.jpg

Nasze pytanie w 65. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia, dla miłośników Karkonoszy okazało się łatwe. Pytaliśmy, w jakiej miejscowości zobaczyć możemy uwiecznionych na zdjęciu olbrzymów? To oczywiście położone u stóp Karkonoszy, Hostinné. Poprawnych odpowiedzi było wiele...

• monopoly-wroclaw-konkurs.jpg

Czas, by rozwiązać nasz konkurs Monopoly Wrocław. Ilość nadesłanych odpowiedzi przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Świadczy to o ogromnym zainteresowaniu czytelników serwisu NaszeSudety.pl grą, co jest zrozumiałe zważywszy na jej regionalny charakter. Zwycięzca może być jednak tylko jeden...

• edycja64.jpg

Czas najwyższy na rozwiązanie 64. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia. Tym razem pytaliśmy Was o schronisko, jakie znajduje się w Karkonoszach, a dokładniej w Rýchorach, rzadziej odwiedzanej części najwyższego, sudeckiego pasma. Schronisko to, to oczywiście Rýchorská bouda

• gojump.jpg

Wyskokowy Konkurs GoJump, w którym nagrodami były podwójne zaproszenia do największego w Polsce parku trampolin właśnie zakończyliśmy. Dziękujemy wszystkim za udział w nim, nagrody mamy tylko dwie, więc nie było nam łatwo je przyznać

• edycja63[1].jpg

Oj długo wisiało konkursowe zdjęcie na naszej stronie, więc jeszcze dzisiaj pojawi się kolejna zagadka, w której nagrodzimy aż pięć osób, a jako bonus szybki konkurs muzyczny, w którym nagrodami będą cztery podwójne zaproszenia na festiwal wRock for Freedom

• edycja62.jpg

W 62. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia pytaliśmy o dominujący w krajobrazie Jeleniej Góry obiekt sakralny. Nie mieliście żadnych problemów z jego identyfikacją, to oczywiście kościół Podwyższenia Krzyża Świętego, zwany również Kościołem Łaski

• edycja61.jpg

Architektura jak z Podhala, dziwny kształt gór na horyzoncie i miasto na zdjęciu sprawiły wam tym razem nieco problemów, bo odpowiedzi napłynęło znacznie mniej. Ważne jednak, że napłynęły, a my z puli kilkudziesięciu musieliśmy wybrać jedną, ot tak na chybił trafił…

• edycja60.jpg

W 60. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia pytaliśmy o górę o wyjątkowo charakterystycznym kształcie, która rozpoznawalna jest nawet wśród mniej obeznanych z topografią Sudetów, turystów. To oczywiście Szczeliniec Wielki, najwyższy szczyt Gór Stołowych

• edycja59.jpg

59. edycja Konkursu Jednego Zdjęcia nie sprawiła wam większego problemu i niemal wszystkie odpowiedzi okazały się poprawne. Pytaliśmy oczywiście o źródła Morawy, które znajdują się na zboczach Śnieżnika, po jego czeskiej stronie. Pytanie było związane z wodą nieprzypadkowo

• edycja58[1].jpg

Czas najwyższy rozwiązać 58. edycję Konkursu Jednego Zdjęcia, w której nagrodą był weekendowy pobyt w gospodarstwie agroturystycznym „Izerski Potok” w Przecznicy. Jesteśmy przekonani, że wizyta w „Izerskim Potoku” przyniesie zwycięzcy wiele pozytywnych wrażeń