Mapy, przewodniki
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2017-10-13 20:32

Album z fotografiami Louisa Hardouina, mistrza sztuki kulinarnej, który od 1909 do 1926 roku kierował kuchnią na dworze Hochbergów w Książu. Wielkiej pasji fotograficznej Francuza zawdzięcza Książ unikatowe zdjęcia, cudem ocalałe w zbiorach rodzinnych. Są to obrazy zatopionej w zieleni dumnej bryły zamku i jego okolic, arystokratycznych właścicieli i zatrudnianych przez nich pracowników. Hardouin uchwycił swoim aparatem krajobrazy wszystkich pór roku – tutejszą florę i faunę...

• 2017-10-13 20:29

Prezentowana monografia poświęcona krzyżom kamiennym, tym pomnikom przeszłości, które zdają się nieść ze sobą nieprzenikonione tajemnice dramatycznych wydarzeń sprzed stuleci, łączy cechy pracy naukowej i popularyzatorskiej. Dlatego może po nią sięgnąć nie tylko historyk, ale każdy czytelnik zainteresowany tym tematem albo historią swojej małej ojczyzny. Autorzy przedstawiają w książce oryginalne ustalenia, których dokonali na podstawie szczegółowo udokumentowanej ogromnej kwerendy

• 2017-10-08 20:41

Wydawnictwo Replika wydało w ostatnim czasie ciekawe książki, które zapoznają czytelników z dziejami, tajemnicami i legendami dwóch popularnych wśród miłośników Sudetów zamków: Czocha i Grodno. Polecamy je uwadze naszych czytelników, podobnie jak i kilka innych książek, które ukazały się nakładem Repliki. Poniżej prezentujemy je w formie krótkich opisów, wszystkie tytuły dostępne są w naszej Sudeckiej Księgarni Wysyłkowej…

• 2017-09-27 15:30

Ponad siedem dekad upłynęło od zakończenia II wojny światowej, a nikt do tej pory nie był w stanie wyjaśnić najbardziej tajemniczego okresu w dziejach zamku Czocha, czyli tego, co się tam działo w okresie II wojny światowej. Dopiero nam udało się dotrzeć do prawdy i odnaleźć materiały, które mówią wprost: do czego służyła rezydencja Ernsta Gutschowa, czym się tu zajmowano, co wytwarzano i jaki to miało wpływ na powojenne losy tego obiektu

• 2017-09-27 14:23

"Tajemnice dolnośląskich zamków" Marka Perzyńskiego to zbeletryzowany przewodnik z jego autorskiej serii "dla dociekliwych". Autor dowodzi, że nawet tak znany obiekt, jak zamek Książ, czeka dopiero na badaczy. Co zadziwiające, na odkrywców czekają też nie mniej znane turystom zamki: Bolków, Grodziec, Grodno, Kliczków. Braki w wiedzy o historii tych obiektów to konsekwencja m.in. przerwania nici historycznej

Wizyt:
Dzisiaj: 2759Wszystkich: 2096532

Konkursy

Konkurs Jednego Zdjęcia
Edycja 70.

Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie Jednego Zdjęcia. Jego zasady są proste: z reguły wystarczy odgadnąć, co przedstawia prezentowane niżej zdjęcie, ale czasami pytanie jest bardziej rozbudowane - warto się w nie dokładnie wczytać! Warto też pospieszyć się z odpowiedzią, bo nigdy nie wiadomo, jak długo dane zdjęcie będzie dostępne w naszym Konkursie.

Jako, że nagrodą jest przewodnik po Karkonoszach, przenosimy się w najwyższe pasmo Sudetów. Tym razem zagadka będzie chyba nieco trudniejsza, ale i nagroda nie byle jaka, więc warto o nią powalczyć. Prosimy o odpowiedź, na którym karkonoskim szczycie stoi przedstawiona na zdjęciu wieża widokowa?

Fundatorem nagrody jest Serwis Turystyczny NaszeSudety.pl, a jest nią najnowsze wydanie przewodnika Waldemara Brygiera, zatytułowanego "Karkonosze polskie i czeskie". A zatem do dzieła i życzymy powodzenia!

..........................................................................

Na odpowiedzi z podanym adresem pocztowym czekamy pod adresem: redakcja@naszesudety.pl

• Dodaj link do:
  • facebook.com
  • spacer-ornitologiczny-nagroda.jpg

Nasz szybki Konkurs Ornitologiczny organizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Partnerstwo dla Doliny Baryczy czas zakończyć. Wśród odpowiedzi, które napłynęły do naszej redakcji wybraliśmy jedną i nagradzamy ją podwójnym zaproszeniem na spacer z ornitologiem

• edycja69.jpg

W 69. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia przenieśliśmy się w Karkonosze, a dokładniej na jej najwyższy szczyt – Śnieżkę. Pytaliśmy o stację pomp, jaka znajduje się na jej zboczach, przy szlaku prowadzącym przez Obří důl (jeden z najpiękniejszych w Karkonoszach)

• edycja68[1].jpg

Uff… No tak, przyznajemy że zapomnieliśmy o naszym konkursie i „wisiał” on na naszej stronie zdecydowanie za długo! Nadszedł jednak czas na jego rozwiązanie, a więc ogłaszamy, że prezentowane zdjęcie zrobione zostało w MiniEurolandzie w Kłodzku

• edycja67.jpg

Czas najwyższy rozwiązać 67. edycję Konkursu Jednego Zdjęcia, a tym samym zaprezentować Wam kolejną zagadkę. W 67. Edycji byliśmy w Jesionikach, w jednej z najpiękniejszych miejscowości w tym paśmie, jaką jest Karlova Studánka

• rapeks-raczki.jpg

Na nizinach zima nam odeszła niemal w zapomnienie, ale w górach trwa w najlepsze, a czas roztopów, często przeplatany mroźnymi jeszcze nocami, to okres zalodzonych szlaków, na których z pewnością przydadzą się raczki. Czas więc najwyższy rozwiązać nasz konkurs, w którym do wygrania były raczki turystyczne firmy Rapeks

• chilli-charge-01.jpg

Kilka tygodni temu, w artykule „Chilli Charge – ratunek w miniaturze” informowaliśmy was o naszych doświadczeniach z ratunkowym powerbankiem, dystrybuowanym przez firmę Chilli Charge, przy okazji zapraszając do wzięcia udziału w konkursie

• edycja66.jpg

Konkurs Jednego Zdjęcia jest cyklicznym konkursem serwisu NaszeSudety, trwa obecnie jego 67. edycja, czas więc rozwiązać poprzednią i podać odpowiedź. Pytaliśmy o obiekt znajdujący się po czeskiej stronie Karkonoszy. Jego rozpoznanie sprawiło Wam wiele trudności

• edycja65.jpg

Nasze pytanie w 65. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia, dla miłośników Karkonoszy okazało się łatwe. Pytaliśmy, w jakiej miejscowości zobaczyć możemy uwiecznionych na zdjęciu olbrzymów? To oczywiście położone u stóp Karkonoszy, Hostinné. Poprawnych odpowiedzi było wiele...

• monopoly-wroclaw-konkurs.jpg

Czas, by rozwiązać nasz konkurs Monopoly Wrocław. Ilość nadesłanych odpowiedzi przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Świadczy to o ogromnym zainteresowaniu czytelników serwisu NaszeSudety.pl grą, co jest zrozumiałe zważywszy na jej regionalny charakter. Zwycięzca może być jednak tylko jeden...

• edycja64.jpg

Czas najwyższy na rozwiązanie 64. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia. Tym razem pytaliśmy Was o schronisko, jakie znajduje się w Karkonoszach, a dokładniej w Rýchorach, rzadziej odwiedzanej części najwyższego, sudeckiego pasma. Schronisko to, to oczywiście Rýchorská bouda

• gojump.jpg

Wyskokowy Konkurs GoJump, w którym nagrodami były podwójne zaproszenia do największego w Polsce parku trampolin właśnie zakończyliśmy. Dziękujemy wszystkim za udział w nim, nagrody mamy tylko dwie, więc nie było nam łatwo je przyznać

• edycja63[1].jpg

Oj długo wisiało konkursowe zdjęcie na naszej stronie, więc jeszcze dzisiaj pojawi się kolejna zagadka, w której nagrodzimy aż pięć osób, a jako bonus szybki konkurs muzyczny, w którym nagrodami będą cztery podwójne zaproszenia na festiwal wRock for Freedom

• edycja62.jpg

W 62. edycji Konkursu Jednego Zdjęcia pytaliśmy o dominujący w krajobrazie Jeleniej Góry obiekt sakralny. Nie mieliście żadnych problemów z jego identyfikacją, to oczywiście kościół Podwyższenia Krzyża Świętego, zwany również Kościołem Łaski

• edycja61.jpg

Architektura jak z Podhala, dziwny kształt gór na horyzoncie i miasto na zdjęciu sprawiły wam tym razem nieco problemów, bo odpowiedzi napłynęło znacznie mniej. Ważne jednak, że napłynęły, a my z puli kilkudziesięciu musieliśmy wybrać jedną, ot tak na chybił trafił…