Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2018-12-06 07:28

    Teza o roli, jaką artystyczne i handlowe środowisko XV-wiecznej Norymbergi miało odegrać w kształtowaniu późnogotyckiego malarstwa na Śląsku, znalazła się w wielu opracowaniach literatury przedmiotu powstałej w ciągu ostatnich dwóch stuleci. Większość badaczy, dociekając genezy obecności nowych rozwiązań formalno-stylowych i ikonograficznych w malarstwie śląskim w latach około 1440–1520, poszukiwało ich zwłaszcza w ścisłych kontaktach handlowych Wrocławia z Norymbergą

  • 2018-12-02 16:55

    Niniejsza książka jest ostatnią z pięciu tomów poświęconych dziejom szlacheckich i arystokratycznych rezydencji w Sudetach, na ich pogórzu i przedgórzu, tak po ich czeskiej jak i polskiej stronie. Autor, historyk z wykształcenia i krajoznawca z powołania, opisuje tu dzieje, także te najnowsze, 46 wybranych zamków, pałaców i dworów na terenie polskich Sudetów Wschodnich, zwłaszcza na obszarze ich północnego Przedgórza, charakteryzującego się bogactwem tego rodzaju obiektów

  • 2018-11-25 09:43

    W okresie od XV do połowy XVI w. na Śląsku wznoszono kościoły halowe o trzech typach układów przestrzennych: z prezbiterium jednonawowym, z prezbiterium trójnawowym halowym zakończonym trzema wielobokami (występujące wcześniej), z prezbiterium halowym z obejściem (nowy układ), niekiedy z kaplicami przy prezbiterium lub korpusie. Budowle były wysokie, ale nie przesadnie wysmukłe. Wnętrza naw przekrywano nowymi typami sklepień

  • 2018-11-22 19:08

    Dolny Śląsk to jeden z najpiękniejszych regionów Europy Środkowej. Nieoceniona w tym zasługa zamków, pałaców i dworów, które w takiej obfitości już nigdzie w Polsce nie występują. Majestat Książa, Czochy czy Kliczkowa jest zwierciadłem, w którym lubimy się przeglądać. Z zachwytem i beztroską, zwykle nieświadomi jak wielki, ziejący przerażającą pustką mrok kryje się po drugiej stronie lustra

  • 2018-11-22 18:49

    W 1938 roku naziści wysadzili w powietrze największą po berlińskiej synagogę w Niemczech. Nikt sobie wówczas nie wyobrażał, że to zwiastun przerażającego gruzowiska, w jakie zamieni Wrocław II wojna światowa. Wedle komunistycznej propagandy finałem tej masakry było zakończenie walk i niezwłoczna odbudowa. Jednak Wrocław długo jeszcze był celem rabunku i barbarzyńskiej eksploatacji, z pejzażu miasta znikały zabytki

Wizyt:
Dzisiaj: 265Wszystkich: 3093770

Kto wystąpi w II Etapie Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki?

2017-03-01 14:14

     Po pierwszych eliminacjach Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki znamy nazwiska 20 wykonawców, którzy 24 marca zaśpiewają na scenie Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Rada Artystyczna Przeglądu Piosenki Aktorskiej w składzie: Kinga Preis, Konrad Imiela, Mariusz Kiljan, Wojciech Krzak, Michał Litwiniec, Krzysztof Mieszkowski, Jerzy Satanowski, Bogusław Sobczuk oraz Cezary Studniak, dyrektor artystyczny PPA, i Paweł Krupski, główny producent PPA, po wysłuchaniu uczestników I etapu Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki postanowili zakwalifikować do II etapu następujące uczestniczki i uczestników:

   1. Aleksandra Bugaj, skrzypaczka i wokalistka związana z Orkiestrą Kameralną Leopoldinum 
   2. Marcin Januszkiewicz, aktor, wokalista, songwriter, absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej, związany z warszawskimi teatrami: Współczesnym, Studio i Buffo, i z wrocławskim Teatrem Muzycznym Capitol 
   3. Natalia Juszczyszyn i Projekt O Roboczej Nazwie: Natalia jest wrocławianką, uczyła się we Wrocławskiej Szkole Jazzu; jej muzyczni kompani z PORN to Szymon Paduszyński i Filip Laszuk 
   4. Iga Kozacka, studentka wokalistyki jazzowej Akademii Muzycznej w Katowicach 
   5. Izabela Kubrak, studentka krakowskiej PWST 
   6. Marianna Linde, studentka krakowskiej PWST 
   7. Karolina Micuła, Studium Musicalowe Capitol we Wrocławiu 
   8. Karolina Szeptycka, Akademia Teatralna w Warszawie 
   9. Julita Wawreszuk, studentka Studium Wokalno-Aktorskiego w Białymstoku, aktorka Teatru Najnowszego tamże

     Uczestnicy nominowani przez szkoły teatralne:

   10. Katarzyna Janiszewska, Wydział Aktorski wrocławskiej PWST 
   11. Katarzyna Kłaczek, Wydział Lalkarski wrocławskiej PWST 
   12. Ewelina Zawada, białostocki Wydział Sztuki Lalkarskiej warszawskiej Akademii Teatralnej 
   13. Dominika Handzlik, Wydział Aktorski krakowskiej PWST 
   14. Tomasz Kowalski, warszawska Akademia Teatralna 

     Uczestniczki nominowane przez członków Rady Artystycznej bezpośrednio do II etapu:

   15. Paulina Grochowska, wokalistka, studiowała w gdyńskim Studium Wokalno-Aktorskim i na wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej w Gdańsku
   16. Kalina Hlimi-Pawlukiewicz, aktorka, kompozytorka, autorka tekstów i wokalistka, absolwentka wrocławskiej PWST
   17. Alicja Juszkiewicz, aktorka Teatru Nowego w Poznaniu
   18. Justyna Kokot, aktorka i wokalistka, absolwentka wrocławskiej PWST
   19. Dorota Kuziela-Brudzińska, skrzypaczka, kompozytorka, poetka i wokalistka
   20. Agnieszka Przekupień, aktorka i wokalistka, absolwentka specjalności Musical na Wydziale Wokalno-Aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej

     W Konkursie śpiewać można w dowolnym języku, niekoniecznie po polsku. Obowiązuje jednak Kanon Piosenki Aktorskiej: w trosce o poziom repertuarowy i po to, żeby osadzić konkurs w rejonach stylistycznych właściwych tradycji Przeglądu, jedna spośród wykonywanych piosenek musi pochodzić ze spuścizny Jacques’a Brela, Bertolta Brechta, Nicka Cave’a, Jonasza Kofty, Wojciecha Młynarskiego, Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory, Toma Waitsa, Kurta Weilla, Włodzimierza Wysockiego albo z repertuaru Edith Piaf lub Czesława Niemena.

     II Etap Konkursu odbędzie się w tym roku w dniu 24 marca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Późnym wieczorem tego samego dnia dowiemy się, kogo Rada Artystyczna zakwalifikowała do Finału. Każdy z finalistów otrzyma za wejście do Finału nagrodę w wysokości 3 tysięcy złotych. Finał Konkursu będzie miał miejsce w Capitolu w dniu 31 marca 2017 r. Decyzją Jury przyznana zostanie Grand Prix 38. PPA – statuetka Tukan Złoty oraz 25 tysięcy zł, dziennikarze przyznają statuetkę Tukana Dziennikarzy, obecna na Koncercie Finałowym publiczność wybierze laureatkę lub laureata Tukana Publiczności. Stowarzyszenia Autorów ZAiKS przyzna nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych za najlepsze wykonanie polskiej piosenki, a Niemiecko-Polskie Towarzystwo Kulturalne Polonica – 2 tysiące zł wraz z zaproszeniem do udziału w Festiwalu Rock & Chanson w Kolonii.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook